El president del comitè d'empresa de Seat, Matías Carnero, es va mostrar ahir confiat que el Seat Ateca, el nou tot terreny urbà de la marca, que es produeix actualment a la República Txeca, es pugui fabricar en el futur a la planta de Martorell.

En declaracions a Efe, Carnero va assegurar que ha aprofitat la reunió del comitè mundial del grup Volkswagen, celebrada a les instal·lacions de Seat a Catalunya des de dimecres fins ahir, per reivindicar que la segona generació d'aquest model es produeixi a la planta de Martorell.

Carnero va assegurar que ha trobat una "bona receptivitat" i "comprensió" en aquesta proposta per part dels directius del grup que han acudit a aquesta trobada, i que per això sortia amb una "sensació positiva".

En qualsevol cas, el dirigent sindical, que és membre de la UGT catalana, va insistir que no hi ha hagut un compromís ni una resposta oficial per part de Volkswagen, més enllà de la voluntat d'abordar aquesta qüestió a la reunió del consell de vigilància del consorci Volkswagen prevista per al novembre, en la qual es parlarà sobre la planificació de la producció de cada planta.

Carnero va aprofitar aquest fòrum, al qual van assistir principalment representants sindicals de les marques del grup i de països on és present, encara que també el president de Seat i els responsables de recursos humans de Seat i del grup Volkswagen, per traslladar el missatge que "no pot ser" que hi hagi més models de Seat produïts a l'estranger que a Espanya. I és que, encara que "pilars" com el Seat León o l'Ibiza es produeixen a la planta martorellenca, el Mii es produeix a Eslovàquia, el Seat Alhambra ho fa a Portugal i el Seat Toledo, a la República Txeca, igual que l'Ateca. Per això, Carnero considera "estratègic" que el nou SUV -sigles en anglès per descriure els tot terrenys urbans- de Seat, que està en plena fase de llançament, acabi produint-se d'aquí alguns anys a Martorell.

En aquesta línia, Carnero va reivindicar en la seva intervenció en aquest fòrum que Seat ha millorat "moltíssim" els seus resultats econòmics, i va destacar la competitivitat i el nivell tecnològic de la marca espanyola.

El comitè d'empresa, on la UGT té majoria absoluta, pretén obrir com més aviat millor la reivindicació sobre el Seat Ateca per vetllar per la càrrega de treball de la planta de Martorell, que aquest any tancarà amb una producció entorn dels 470.000 vehicles.