El conseller delegat de Niantic i creador de Pokémon Go, John Hanke, va defensar ahir al Mobile World Congress que el joc ha contribuït a l'activitat física de milions de joves i adolescents de tot el món, tenint en compte que s'estima que l'aplicació s'ha descarregat 500 milions de vegades des que va sortir al mercat a mitjan 2016.

En la conferència estrella d'ahir al congrés, Hanke va recordar que els usuaris de Pokemon Go han caminat 8.700 milions de quilòmetres per caçar un total de 88.000 milions de Pokémons gràcies al joc. Hanke va explicar que després de l'èxit del joc Ingress, basat en una idea similar i creat per la mateixa Niantic, la firma es va llançar al desenvolupament de Pokémon Go.

El fundador de Pokémon Go va explicar que l'aplicació, que funciona amb tecnologia de la seva matriu Google, es va crear amb la idea que els infants passessin menys estona davant d'una pantalla a causa dels estudis i dels videojocs, i que calia utilitzar la tecnologia per ajudar-los a tenir «aventures i experiències» a l'exterior.

En l'àmbit comercial, Hanke va apuntar que el joc té 35.000 llocs esponsoritzats i ha generat 500 milions de visites a aquests llocs des del llançament de l'aplicació.