La manresana Tous ha aconseguit unes vendes de 403 milions d'euros el 2016, xifra amb la qual supera per primera vegada els 400 milions de facturació i que suposa un creixement del 9,4% respecte a l'any anterior.

Aquests resultats estan impulsats pel bon comportament del mercat nacional, que després d'uns anys «complicats» creix el 6%, però també de les vendes internacionals, que pugen el 10%, i del continu desenvolupament del comerç electrònic, que augmenta el 130% el 2016.

La firma manresana ha continuat l'últim any la seva expansió internacional, amb més de 50 obertures en els mercats on ja operava i amb noves entrades a la República Txeca i Qatar, segons va explicar la presidenta de Tous, Alba Tous.

La firma no té previst desembarcar aquest any en nous mercats, encara que tampoc no descarta fer-ho si sorgeixen oportunitats de negoci atractives al costat de socis de confiança.

Tous té actualment 535 botigues en 50 països de tot el món i per a aquest any preveu obrir 80 establiments més, la majoria a l'estranger, segons detalla la seva presidenta.

Un dels mercats en creixement clau per a la marca és la Xina, on Tous opera des de fa dos anys i que tanca 2016 amb 15 botigues, si bé la firma prepara l'obertura de dues noves flagship (establiment insígnia) a Xangai durant el primer semestre d'aquest any. El 2016, Tous ha llançat el seu nou concepte de flagship a llocs tan emblemàtics com la Via Frattina de Roma; Unicentro, a Bogotà; Masaryk, a Ciutat de Mèxic; Dubai Mall, a la Unió dels Emirats Àrabs, o el Soho i el nou Westfield World Trade Center a Nova York.

També ha dut a terme importants obertures a Espanya, com al carrer Serrano i a la Gran Via de Madrid i al passeig de Gràcia de Barcelona.

El canal de vendes que més ha crescut l'últim exercici ha estat l'electrònic, que ha passat d'un creixement interanual del 80% el 2015 al 130% el 2016. Les vendes en línia de Tous representen més del 4% de la facturació de la companyia i estan actualment operatives a deu països, després d'ampliar el seu abast per incloure Polònia, Rússia i Grècia.

Alba Tous es va mostrar molt satisfeta amb l'èxit de la botiga en línia a nivell global i, especialment, a Espanya, on ha duplicat el seu creixement.

Tous segueix també enfocada a millorar la seva presència en el comerç de viatges, de manera que el 2016 va obrir una botiga a la terminal 2 de l'Aeroport Internacional de Hongqiao a Xangai, que s'afegeix a les obertures en altres aeroports internacionals el 2015, com Miami, Panamà i Barcelona, una estratègia que continuarà aquest 2017.

La joieria representa actualment el 67% del total de vendes de Tous el 2016, mentre que bosses i accessoris generen el 16% dels ingressos i la resta d'ingressos provenen de les vendes d'altres articles com perfums, ulleres de sol o bolígrafs. Tous assegura que el seu negoci principal és la joieria i descarta per ara diversificar encara més la seva línia de negoci: «volem centrar-nos en el que sabem fer», va subratllar Alba Tous.