L´Agència Tributària de Catalunya (ATC) ha posat en marxa aquesta setmana la nova seu electrònica atc.gencat.cat per facilitar l´accés als serveis telemàtics avançats entre els contribuents, segons han informat aquest dimecres des del Departament de la Vicepresidència i d´Economia i Hisenda. El web integra en un únic entorn el vesant informatiu sobre tributs i la part transaccional que oferia l´oficina virtual. Progressivament s´anirà ampliant l´oferta de funcionalitats de la tramitació telemàtica dels tributs com la petició d´ajornaments i fraccionaments o la presentació de recursos i al·legacions.

El web atc.gencat.cat té un disseny modern amb els colors que identifiquen l´ATC, i millora l´accessibilitat, amb una visualització òptima dels continguts independentment del dispositiu des del qual s´hi accedeixi (ordinador, tauleta o telèfon intel·ligent). Això si, cal tenir en compte que els tràmits telemàtics únicament es poden realitzar des d´un ordinador.

Un dels objectius més importants de l´ATC és els ciutadans augmentin de forma continuada la utilització de les noves tecnologies en les seves gestions tributàries. Per això, s´han estructurat els continguts de la nova seu de manera clara i intuïtiva en quatre blocs: la capçalera, amb un grup de pestanyes de navegació i d´un cercador avançat que permet filtrar els tràmits; les notícies d´actualitat de caire tributari i ´El més vist´ del portal; ´Què cal fer si...´ (enllaços a guies breus sobre els tràmits més comuns), i els accessos directes a tràmits, gestions i eines que s´utilitzen amb freqüència.

A banda d´aquestes novetats, també s´han actualitzat les adreces de contacte de suport a l´usuari. D´aquesta manera, les incidències tècniques que puguin sorgir en les tramitacions es podran comunicar a l´adreça suport@atc.cat, mentre que per a altres dubtes o consultes s´haurà d´utilitzar consultes@atc.cat.