El president de Seat, Luca de Meo, va anunciar ahir que davant l'èxit al mercat europeu dels vehicles SUV, la marca amb seu a Martorell incrementarà la seva aposta per la comercialització d'un tercer model que arribarà als concessionaris en el transcurs del 2018 i que se situarà per sobre del segment de mercat que ocupa l'Ateca. Es tractarà d'un SUV més gran que l'Ateca i que tindrà les versions de 5 i 7 places.

El nou model serà dissenyat a la planta de Martorell i es fabricarà a la planta de Wolfsburg, segons va explicar De Meo. L'anunci d'aquest nou model SUV s'afegeix a la comercialització de l'Ateca des de l'any passat i a la comercialització del nou Arona, un crossover compacte que es fabricarà a Martorell sobre la mateixa plataforma que l'Ibiza a partir del segon semestre d'aquest any.

Luca de Meo va fer aquest avançament en el transcurs de la presentació de resultats del 2016, quan Seat va aconseguir el millor resultat financer de la seva història en tancar amb un benefici després d'impostos de 903 milions d'euros, amb extraordinaris per la venda de la filial VW Finance, que li va reportar una plusvàlua de 671 milions. Les xifres de Seat que va presentar ahir són les elaborades amb la normativa espanyola, ja que la setmana passada Volkswagen, la matriu de la companyia, va publicar el balanç segons les normes internacionals d'informació financera.

L'extraordinari benefici de Seat el 2016 es redueix fins als 232 milions si es descompten els efectes extraordinaris, la qual cosa facilita la comparativa amb els sis milions de guanys que Seat va obtenir el 2015, segons els resultats presentats ahir per la marca en conferència de premsa.

El major volum de vendes, una gamma de productes més alta i l'optimització de costos han fet possibles els resultats de la filial del Grup Volkswagen, segons el president de Seat, Luca de Meo, que va comparèixer acompanyat pels principals executius de la companyia. El volum de negoci de Seat va arribar el 2016 a 8.597 milions d'euros, el 3,2% més, i el benefici operatiu va arribar a 143 milions d'euros, seguint el pla comptable espanyol, diferent al que la matriu utilitza per presentar els números de les seves filials. Aquesta és la primera vegada que Seat surt dels números vermells abans d'impostos en l'última dècada.

Els 232 milions de beneficis nets abans d'extraordinaris suposa també «un èxit extraordinari», segons va subratllar De Meo, en igualar pràcticament els resultats als obtinguts el 2001 (233 milions). «Seat s'ha convertit en una companyia sòlida que ha passat clarament d'una fase de recuperació a una de consolidació. I ara Seat s'està preparant per al desenvolupament i el creixement. Portarem la marca a un altre nivell», va postil·lar.

A més de l'increment de les vendes (408.700 vehicles), ha tingut un paper destacat en els números positius de Seat la integració del Centre Tècnic i l'augment del negoci de Seat Components, que el 2019 fabricarà el nou canvi MQ281.