26 de maig de 2017
26.05.2017
40 Años
40 Años

El cicle de màrqueting del Catà no satisfà la demanda del mercat per falta d'alumnes

Els seus responsables asseguren que els estudis de l'institut manresà pràcticament garanteixen una feina

26.05.2017 | 00:17
Àngels Masats i Joan Soler, a les instal·lacions del cicle del Catà

Si dimecres eren els estudis d'ADE de la FUB els que demanaven més alumnes per satisfer la demanda d'aquesta especialitat per part de les empreses, ara és el cicle formatiu de grau superior en Gestió de Vendes i Espais Comercials (màrqueting, en definitiva) de l'institut Guillem Catà de Manresa el que fa la mateixa crida: el baix nombre d'inscrits als dos anys del cicle fa impossible aportar al mercat laboral els estudiants que aquest reclama per formar-los i per acabar-los donant feina. Joan Soler i Àngels Masats, tutors de les pràctiques a l'empresa de la família de comerç i màrqueting del Catà, insisteixen que el grau d'inserció dels estudiants és «pràcticament del 100%». L'alumne del cicle que vol treballar ho acaba fent, un cop acabada la pràctica a l'empresa, apunten.

Aquest curs, tretze alumnes del cicle acabaran treballant en empreses comercials i industrials en especialitats adquirides al cicle, com són el màrqueting online i offline, la logística, els departaments de vendes i compres o la responsabilitat d'una planta comercial.

Soler diu que les empreses, passat el pitjor de la crisi, creixen en el seus departaments de vendes «i no troben gent formada. I aquí fem filtratge dels alumnes per a les empreses, tant en formació com en competències personals i professionals. Si surten d'aquí amb el títol, les tenen», afirma Soler.

Que el món de l'empresa necessita treballadors formats en aquestes especialitats és un fet comprovable, insisteixen Soler i Masats, mirant l'estadística: fa només dos cursos, les empreses demanaven 19 alumnes per fer pràctiques i el grau d'inserció acabat el cicle va ser del 13%. El curs passat ja va ser del 55%, i aquest any serà del 77%. Xifra que Soler considera «molt propera al 100%, ja que hi ha alumnes que prefereixen continuar estudiant». A més, cada any arriben ofertes per inserir al mercat exalumnes titulats. Enguany, n'han rebut onze d'empreses locals, però només han pogut satisfer-ne tres, diu Soler, que afegeix que la llista de 35 empreses que tenen conveni amb el Catà (i de les quals, òbviament, no es poden atendre totes les demandes) es podria ampliar si hi haguessin més alumnes. El cicle té cabuda per a trenta estudiants a primer i trenta a segon. Entre els dos cursos, però, ara només són una trentena. Per arribar al lloc de treball els alumnes han de fer abans pràctiques durant el segon curs del cicle, un total de 350 hores, que estan becades amb el suport de la Fundació Lacetània a un euro i escaig l'hora. El cicle, però, ni tan sols pot cobrir les sol·licituds d'alumnes en pràctiques per part de les empreses.

Segons Soler, el fet que amb l'entrada en vigor de la LOE el cicles perdés la paraula «màrqueting» en la nomenclatura els ha restat alumnes. «El nom de Gestió de Vendes i Espais Comercials no és representatiu del contigut», diu Soler.

El cicle superior del Catà celebra vint anys essent «l'únic de la comarca del Bages dedicat a establiments comercials», diu Soler. «Tenim experiència i tradició». I unes instal·lacions molt preparades per a la formació, insisteixen Soler i Masats.

Compartir a Twitter
Compartir a Facebook
Enllaços recomanats: Premis cinema