El manresà Grup Llobet ha anunciat una inversió de 3,2 milions d'euros per construir unes noves instal·lacions que serviran per concentrar totes les empreses del grup orientades a l'engròs i a l'elaboració pròpia, a més de crear la cuina central del grup. També servirà per ampliar l'actual sala blanca dedicada a la recerca i al desenvolupament de productes de Ca l'Arpellot. La inversió, la més rellevant en la gairebé centenària història de l'empresa familiar, representa «un canvi estratègic» per a Grup Llobet, que accentua així la seva aposta pel menjar elaborat saludable, «un nou nínxol de mercat», segons explica Ignasi Llobet, director general del grup. El projecte preveu la creació d'una vintena de nous llocs de treball directes i una desena d'indirectes, que s'afegirien als 310 que ara integren la plantilla de Grup Llobet.

Les noves instal·lacions es preveu que entrin en funcionament l'any que ve al polígon la Serreta de Sant Fruitós de Bages, en uns terrenys ja adquirits de prop d'uns 6.000 metres quadrats. D'aquests, se n'urbanitzarà d'inici el 50%, on s'ubicarà un edicifi de dues plantes. En paral·lel, Grup Llobet mantindrà l'actual seu central, a pocs metres dels nous terrenys, on continuaran havent-hi les oficines centrals i on es guanyarà espai per a producte sec i la divisió de Llobet Regal.

Segons expliquen fonts de l'empresa, l'aposta de les noves instal·lacions de Grup Llobet és especialment rellevant per a Alven, la firma d'embotits i elaborats carnis propietat de la família Llobet Vendrell, que actualment té l'obrador a Sant Joan de Vilator-rada. Alven canviarà d'instal·lacions enmig d'un pla d'expansió i un projecte de R+D+i orientat a l'alimentació saludable, que culminarà amb l'elaboració d'embotits exempts d'additius (l'anomenat clean label) i amb una fitxa nutricional millorada. Alhora, una altra empresa del grup, Supercarns, dedicada a la carn fresca, situarà en aquesta nova nau una sala d'especejament i maduració de carns amb el compromís de distribuir producte de màxima proximitat procedent d'explotacions ramaderes de menys de 30 quilòmetres de distància.

Nova línia de negoci

En els últims dos anys, amb l'entrada en funcionament dels supermercats d'alimentació saludable Ca l'Arpellot, Llobet va obrir una nova línia de negoci amb la voluntat d'adreçar-se a un nou consumidor, que busca productes ecològics, dietètics i de quilòmetre zero. «Amb les botigues Ca l'Arpellot», diu Ignasi Llobet, «vam detectar que hi havia productes que no estaven al mercat, com són plats preparats saludables, verdures, pizzes i sucs premsats en fred».

El grup va posar en marxa la seva pròpia cuina i la seva sala blanca per experimentar en l'obtenció de noves referències que satisfacin aquest públic especialitzat i exigent.

Així, i amb la col·laboració de la Fundació Alícia, el grup, explica Ignasi Llobet, ha donat forma a verdures «divertides, amb color i sabor especial». Una desena de referències de salses adequades per a vegetals, que aporten sabors, amb una base d'oli d'oliva, de gingebre, soja, herbes, oliva negra, tomàquet o julivert. «L'objectiu és incrementar el consum de verdures, i per això vam fitxar una nutricionista i un xef».

Les noves instal·lacions, que estaran a punt al llarg de l'any que ve, permetran concentrar aquesta divisió del negoci i potenciar-ne el creixement, que ara mateix representa el 20% de la facturació de Grup Llobet, segons explica el seu director general.

«La nostra intenció no és fer la competència a Casa Mas o Tarradellas, sinó donar servei a un consumidor millenial o executiu que no té temps de cuinar, que vol menjar preparat però sa», explica Ignasi Llobet.

El «canvi estratègic» que suposa la milionària inversió del grup ha de permetre «fer-nos un lloc al mercat, perquè de refrescos n'hi ha vuit-cents que es venen. Nosaltres hem de fer alguna cosa diferent, destinada a un consumidor nou, i aquest és un camí que vam trobar amb Ca l'Arpellot», apunta Ignasi Llobet.

El grup Llobet, nascut l'any 1923 en un petit establiment de gra al carrer de Jaume I de la capital del Bages, i que el 1959 va obrir el seu primer supermercat, va facturar l'any passat 34 milions d'euros.