11 de juny de 2017
11.06.2017
40 Años
40 Años

Lilula: moda per als petits a la xarxa

Aquesta empresa de Calaf, dissenya i confecciona peces de roba sota comanda per a infants de tres mesos a vuit anys i per a mares

12.06.2017 | 12:22
Desirée Husillos.

Lilula.net és una empresa molt jove que va néixer el 23 d'abril passat a Calaf però amb vocació de fer arribar les seves peces de roba a tot arreu. I si l'empresa és jove, la seva roba és encara per a més joves: infants de tres mesos fins a 8 anys i també per a mares (però no per a premamàs).

L' alma mater d'aquesta nova empresa és una jove mare emprenedora, Desirée Husillos, que va decidir llançar-se de cap en el seu propi negoci –del qual ja feia temps que tenia la idea– després que a final de l'any passat tanqués l'empresa per a la qual treballava. Va ser aleshores quan va posar fil a l'agulla per crear lilula.net, que finalment va néixer a l'abril. Quan parla es nota que és una apassionada per la feina que està fent i per la il·lusió que posa en la seva nova aventura.

Lilula recentment ha presentat la seva primera línia de roba per als mesos d'estiu al Kursaal de Manresa i la responsable de l'empresa explica que les seves col·leccions de roba s'inspiren en un estil clàssic al qual ha volgut «donar voltes i fer-lo més atrevit». En aquest sentit explica que es tracta d'un estil clàssic però que «surt dels tons grisos o pastel, amb colors que llueixen més seguint les últimes tendències de la moda». A més, estan pensades perquè germans i mare puguin anar amb la mateixa col·lecció de roba. I afegeix que encara que els dissenys estàndard són per a nens i nenes de fins a 8 anys, si cal, també pot fer les peces més grans modificant-ne el patró.

Més enllà de l'aspecte de la roba, Husillos també explica que es tracta d'unes peces més pensades per arreglar, «no són roba batallera», però sí que assegura que tenen una alta resistència i són còmodes, tenint en compte que les han de portar infants». Així, diu, s'hi afegeixen folres i es fa «un acabat bo» per aportar més valor afegit a les peces de roba, ja que, segons explica, és «l'única manera que ens permet competir amb les grans cadenes».

L'empresa de Calaf ven a través d'Internet i confecciona sempre sota comanda i el lliurament es fa en el termini màxim de vuit dies, malgrat no tenir les peces en estoc.

Així, quan arriba una comanda, activa tota la cadena. Ella disposa del patrons per a cada peça i talla –que ha encarregat a una col·laboradora externa– i llavors es fa la confecció de les peces sol·licitades –també amb una col·laboradora externa. Un cop té la peça, al seu local de Calaf, hi fa els últims acabats i l'empaquetatge per enviar-lo al seu client final. Com que es tracta d'una empresa petita en la qual «tot és molt manual i no es fa res sistematitzat ni en línia», explica que hi afegeixen alguns detalls, com per exemple una nota escrita a mà per als clients.

Després de l'estrena i la posada en marxa de l'empresa, ara el seu objectiu és consolidar-se i poder créixer. En aquest sentit explica que està treballant en l'àmbit del marqueting per donar-se a conèixer, i explicita la voluntat que la marca de roba pugui tenir un espai propi en algun establiment de moda. Tot i això, és molt conscient que «ara toca picar molta pedra per trobar una escletxa per situar-me en el mercat i el món de la moda, arribar al públic i poder crear marca».

D'altra banda, i després de tenir ja la seva primera col·lecció al mercat, aquesta emprenedora i dissenyadora ja està treballant en el procés creatiu per a la seva pròxima col·lecció, que estarà disponible a través de la seva pàgina web un cop torni el fred.

Compartir a Twitter
Compartir a Facebook
L'últim El més llegit
Enllaços recomanats: Premis cinema