Dos gustos tan singulars i tan catalans com són el de la Ratafia 1842 i el del licor d'Aromes del Montserrat han arribat al Japó a través de les infusions de l'empresa empordanesa Tegust, la primera marca de gran consum en crear infusions 100% catalanes. Al país nipó les comercialitzen tres cadenes de supermercats que les venen a la seva secció "gourmet" en tractar-se d'un producte d'alta qualitat, que per als japonesos és també exòtic i diferent de la resta de sabors als quals estan habituats.

Segons el creador de Tegust, Pep Mascarós, "el mercat japonès és molt exigent i cal que els productes compleixin diversos aspectes com l'alta qualitat, l'excel·lència, l'autenticitat i en valoren, sobretot, que es tracti d'un producte innovador. Els japonesos n'estan molt satisfets". I des de Tegust, ho veuen com "una oportunitat per estendre la cultura catalana i créixer com a empresa".

Els japonesos, a més d'adquirir les infusions de la línia de Proximitat (infusions de plantes aromàtiques cultivades per petits productors catalans que fan cultiu ecològic totalment sostenible), els criden molt l'atenció les de Ratafia 1842 i les d'Aromes del Montserrat. "Són gustos absolutament diferents als que estan acostumats. La Ratafia, per a ells, és una beguda totalment desconeguda. En canvi, el licor d'Aromes del Montserrat els és més familiar per la coneixença que tenen de les muntanyes de Montserrat", explica Mascarós.