Inditex, propietari de marques com Zara, Stradivarius i Massimo Dutti, va aconseguir un benefici net de 1.366 milions d'euros en el seu primer semestre fiscal (de febrer a juliol), el 9% més que un any abans, mentre que les seves vendes van repuntar l'11,5% i van sumar 11.671 milions d'euros, va informar ahir el grup.

En els comptes remesos a la Comissió Nacional del Mercat de Valors (CNMV), Inditex assenyala que els seus resultats es van veure afectats per «la forta apreciació de l'euro» des del juny i per la seva decisió de fer una transició ràpida entre les temporades de primavera/estiu i tardor/hivern, «programant un fort llançament de la campanya a l'agost».

A tipus de canvi constant, l'increment de la facturació seria de l'11%. Les vendes comparables (botigues que fa més d'un any que estan obertes) van créixer el 6% i van ser positives a totes les àrees geogràfiques en les quals opera, segons Inditex, que per primera vegada detalla que aquestes vendes representen el 84% del total.

El resultat brut operatiu (Ebitda) del grup més gran de distribució tèxtil del món va ser de 2.292 milions d'euros, el 9% més que un any abans, mentre que el marge brut es va situar en el 56,4% de les vendes, davant del 56,8% del mateix període del 2016.