El nou vagó Hermes, un projecte impulsat per ICL i que s'acaba de construir a les instal·lacions de l'empresa sueca Kiruna Wagon AB, es traslladarà la setmana que ve als tallers de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya, segons va explicar ahir l'empresa minera en un comunicat. Segons la companyia, el vagó ha superat «satisfactòriament» la part estàtica de les proves d'homologació, i durant les properes setmanes s'hauran de fer les proves dinàmiques necessàries per poder-lo incorporar a un comboi normal.

Hermes permetrà augmentar la capacitat de transportar mercaderies a granel gràcies a un nou disseny de vagó i a la lleugeresa dels materials amb què s'ha construït, així com també a un nou sistema més àgil de càrrega i descàr-rega. Així, el nou vagó permetrà l'augment de la capacitat de transport sense haver d'augmentar-ne el pes i, fins i tot, alleugerir-lo, de manera que es puguin traslladar més tones de producte entre les mines de Súria i Sallent i el Port de Barcelona, amb un cost logístic menor, segons ha explicat l'empresa minera.

A més a més, es permetrà potenciar la intermodalitat i la flexibilitat de la càrrega.

El projecte Hermes va començar el maig del 2015 per mitjà d'un consorci europeu on s'inclou ICL Iberia, el centre tecnològic Eurecat CTM, Ferrocarrils de la Generalitat, IDP i diverses empreses i universitats europees.

El projecte d'aquest nou vagó de tren ha comportat una inver-sió de 7 milions d'euros, i ha tingut el suport de la Unió Europea.