L'Associació Europea de Fabricants d'Automòbils (ACEA) va celebrar ahir que els legisladors de la Unió Europea (UE) hagin arribat a un acord per dotar els Vint-i-vuit d'un sistema de control de les emissions dels vehicles més «robust i eficient» però sense incórrer en excessos burocràtics.

«L'acord d'ahir sembla aconseguir un equilibri entre l'objectiu de fer que tot el sistema d'homologació sigui més robust i eficient i la necessitat d'evitar una excessiva càrrega administrativa per als fabricants», va declarar en un comunicat el president de l'ACEA, Erik Jonnaert.

El consens forjat dijous entre els negociadors de la presidència del Consell Europeu i de l'Eurocambra, un cop sigui aprovat de manera definitiva, endurirà a partir del setembre del 2020 les normes de control d'emissions contaminants als vehicles, com a reacció al frau de Volkswagen del 2015 conegut com a Dieselgate.

Segons el president de l'ACEA, l'acord aportarà «la certesa legal i la claredat que necessita» la indústria automobilística europea. «Confiem que aquest nou sistema d'homologació i vigilància més robust permetrà a la indústria de l'automòbil recuperar la confiança dels consumidors», va afegir Jonnaert. L'acord, que ha de ser aprovat encara pels Estats membres i l'Eurocambra, preveu realitzar controls més estrictes als vehicles de motor tant abans de ser homologats com una vegada en circulació, i exigeix que els serveis tècnics encarregats de les proves de laboratori siguin auditats de manera regular i independent.