L'empresa manresana Llobet Regals, líder a Catalunya en l'elaboració i comercialització de paneres, lots i altres regals nadalencs, preveu superar els 6 milions d'euros de facturació durant aquesta campanya de Nadal, que ha arrencat amb el 12% més de vendes que l'any passat, gràcies sobretot a «un mercat més animat i una situació de sortida de la crisi econòmica», segons explica el seu director, Ignasi Llobet.

Llobet Regals aposta enguany per oferir propostes temàtiques com combinacions de maridatge, paquets de proximitat, formatges, ibèrics, productes vegans o cistelles infantils. Ignasi Llobet explica que entre les novetats s'ha incorporat una degustació vertical de filets de bou, vaca i vedella, noves delicatessen de conserves de peix o salmó fumat amb alga nori o gintònic. La panera més cara del catàleg de Llobet té un preu de 1.200 euros, «però, segons la qualitat dels productes, hi ha infinitat de combinacions».

La companyia diu estar ben situada entre les pimes, amb un 90% d'índex de fidelització, i ara l'objectiu passa per atraure també les grans empreses i les famílies. Amb tot, Ignasi Llobet explica que la campanya ha engegat «molt bé» i que han notat com hi ha més bonança econòmica que altres anys, «cosa que s'ha notat molt amb els regals». Cada vegada més, les empreses tornen a apostar per fer aquest tipus de detalls nadalencs, «i enguany podria ser un dels millors anys de la nostra història».

En el seu cas, hi ha hagut el12% més de vendes comparat amb l'any passat. Llobet constata que hi ha «empreses que han crescut en nombre de treballadors, cosa que feia anys que no passava, o clients que havien deixat de fer lots per la crisi, enguany s'hi han tornat a incorporar». També han notat que hi ha hagut una diferència en la despesa per lot o cistella, que també ha incrementat.

El públic familiar ha de ser, segons Llobet, la via cap a la desestacionalització. El director de Llobet Regals avança que enguany hi ha hagut empreses que no han fet lots de Nadal però que han donat l'opció als seus treballadors de poder comprar-los. Pels volums de producte que tracta Llobet, la companyia pot oferir els productes un 30 o un 40% més econòmics que si els treballadors els anessin a buscar al mercat final. La idea seria que durant l'any es puguin oferir diferents tipus de lot a un preu molt més atractiu i que al consumidor final «li pugui ser interessant».