1. PRACTICAR EL «SLOW FINANCE»

Practicar el «slow finance», que és una forma constructiva d´entendre les finances i la inversió, «guiada per la serenitat i el bon criteri i allunyada de les presses, de la velocitat o el impulsiu. No és una idea o una recomanació d´inversió, sinó una actitud davant la voràgine d´informació dels mercats », segons assegura Natalia Aguirre, directora d´Anàlisi i Estratègia de Renta 4 Banc. Així que, temprança.

2. CONÈIXER LES EMPRESES

La directora de Desenvolupament de Negoci de Merchbanc, Elena Villalba, considera que és fonamental dedicar temps i recursos a conèixer a fons les companyies en què s´inverteix. «No n´hi ha prou amb analitzar l´evolució borsària o els mers informes de resultats. És important conèixer a fons les dinàmiques de cada companyia, el seu paper en el mercat, el seu equip directiu... Hi ha molts factors a tenir en compte, que no sempre estan a mà de tots els inversors », afirma.

3. ANALITZAR I DIVERSIFICAR

Elena Villalba, de Merchbanc, aconsella «analitzar la distribució d´actius de la nostra cartera per determinar fins a quin punt els actius de renda variable encaixen en la mateixa, en funció de diversos factors: perfil de risc, horitzó d´inversió, objectius d´estalvi...» . També posa èmfasi en la diversificació: «És una de les claus de l´èxit de tota estratègia d´inversió i un dels millors escuts. La selecció de valors és clau i és important tenir en compte una sèrie de criteris d´descorrelació entre ells. D´aquesta manera, serà possible esmorteir el pitjor comportament en borsa d´algunes empreses enfront d´altres».

4. EL LLINDAR DEL SOMNI

Un altre consell de la directora d´Anàlisi i Estratègia de Renta 4 Banc és tenir clar el «llindar del somni» de cada un (quant del nostre patrimoni estem disposats a invertir en actius de risc, i que aquesta inversió ens permeti dormir tranquils).

5. DELEGAR LA GESTIÓN

Aguirre recomana «conèixer bé allò en el que s´inverteix o, si no, deixar la inversió en mans de professionals (delegar la gestió de la cartera)». Per la seva banda, Elena Villalba, de Merchbanc, afirma que «delegar la gestió del patrimoni en professionals amb un coneixement profund del mercat i les companyies en què inverteixen» ha de ser una premissa bàsica de qui vulgui arriscar els seus diners en els mercats.