09 de febrer de 2018
09.02.2018
40 Años
40 Años

Berga i Canet regalen oci i turisme per captar visitants en temporada baixa

Els sectors turístic i comercial de les dues ciutats s'uneixen per dinamitzar l'activitat econòmica

09.02.2018 | 08:29
Tenas i Ribera, regidors de Promoció Econòmica de Canet i Berga, ahir

Berga i Canet de Mar estrenen aquest 2018 una campanya que pretén atraure el turisme en èpoques de temporada baixa per dinamitzar l'activitat econòmica de dues ciutats que, segons el regidor de Promoció Econòmica de Berga, Francesc Ribera, i la seva homòloga de Canet de Mar, Coia Tenas, comparteixen el perfil de visitants: persones de l'àrea metropolitana que busquen una destinació propera per passar-hi uns quants dies en tranquil·litat.

La campanya pionera Esplèndid, que va presentar-se ahir, estarà activa en dues fases: la setmana del 26 de febrer al 4 de març i la setmana del 12 al 18 de novembre. Els turistes que visitin les poblacions durant el febrer obtindran una targeta especial, on es compatibilitzaran totes les despeses que realitzin als establiments de la ciutat que formin part de la campanya amb l'objectiu que, al novembre, puguin visitar l'altra localitat amb les despeses pagades fins a la quantitat que hagin sumat en la primera tanda. Segons Ribera, «per exemple, si una família ve a Berga aquella setmana de febrer i es gasta 300 euros, quan vagi a Canet de Mar al novembre tindrà 300 euros gratuïts per utilitzar en establiments. Es repartiran 1.000 targetes a cada municipi.

La iniciativa, impulsada pels ajuntaments de Berga i Canet de Mar, té la implicació directa del sector turístic i comercial de les dues localitats. L'objectiu és omplir els establiments en moments de l'any que hi ha poca afluència de visitants i són fluixos turísticament i atraure persones que puguin acabar-se fidelitzant.

Pel que fa a Berga, pràcticament la totalitat d'hotels i càmpings s'han adherit a la iniciativa, així com també el 75% dels establiments de restauració i alguns comerços específics que poden ser d'interès per als visitants. Ribera ha destacat que, tot i que inicialment la campanya es preveia únicament per als caps de setmana, s'ha ampliat a la resta de dies per arribar als visitants que fan escapades entre setmana. A més a més, Coia Tenas creu que la campanya també pot ser d'interès per als veïns de la mateixa ciutat o de pobles i comarques properes.

Amb la voluntat que els visitants marxin amb un bon gust de boca de les respectives ciutats, Ribera i Tenas han anunciat que durant les dues setmanes que es durà a terme la campanya es faran propostes diverses per dinamitzar l'activitat. En el cas de Berga, una trentena d'entitats prepararan actes, així com també es podran fer les visites habituals als establiments turístics de la zona.

Els regidors han relatat que Canet, una vila costanera; i Berga, als peus del Pirineu, són dos municipis «molt diferents tant en l'àmbit geogràfic com patrimonial»; però coincideixen a destacar la semblança pel que fa a les seves dimensions. «Conservem molt l'esperit de poble i creiem que som destinacions que interessen als visitants de l'àrea metropolitana i que, pel fet de ser diferents, ens complementem molt bé», diuen.

La iniciativa té un cost zero per als ajuntaments i han explicat que ha prosperat gràcies a la implicació del teixit turístic i comercial de les dues ciutats. «Nosaltres ens dediquem a fomentar la iniciativa i a crear l'engranatge perquè es faci la campanya». L'objectiu és que, si té bona acceptació, tingui continuïtat l'any vinent.

Compartir a Twitter
Compartir a Facebook
Enllaços recomanats: Premis cinema