El sector de la joguina ha tancat 2017 amb un creixement en el mercat estatal d'un 2% en relació amb l'any anterior, amb vendes per valor de 1.152 milions d'euros, després d'una campanya de Nadal que l'Associació Espanyola de Fabricants de Joguines (AEFJ) defineix com a «atípica».

Segons les dades fetes públiques aquest divendres, Catalu-nya, amb 60 empreses associades a l'AEFJ, lidera les exportacions de l'any passat amb un creixement del 33,9%, per sobre dels 238 milions d'euros. En segon terme, creixen les exportacions de les empreses valencianes, amb un augment del 0,12% i 169 milions d'euros.

En una nota de premsa, l'associació de fabricants, amb seu a Ibi (Alcoià), reconeix que el creixement ha estat menor que l'esperat. Durant el Nadal, les previsions dels fabricants se situaven a l'entorn d'un 7% de creixement.

La joguina concentra el volum més gran de vendes en els últims mesos de l'any, fet que converteix l'últim trimestre en el de més importància per al sector.