06 de març de 2018
06.03.2018
40 Años
40 Años

El disseny, la solidaritat i la sostenibilitat triomfen als premis Fundació Lacetània

Els guardons d'una edició d'«alta qualitat» de projectes presentats es van lliurar ahir a la tarda

06.03.2018 | 08:07
Fotografia de grup dels premiats en la 17a edició dels Fundació Lacetània, amb els seus tutors

La seu dels serveis territorials d'Ensenyament a Manresa van acollir ahir a la tarda el lliurament dels guardons de la 17a edició dels premis de la Fundació Lacetània als millors treballs de recerca d'alumnes de cicles formatius i batxillerat del Bages. Entre els treballs premiats hi ha projectes dels àmbits del disseny i la creació artística, les ciències socials i la recerca històrica i la creació i desenvolupament de nous productes amb base tecnològica. L'acte va tenir la presència de l'alcalde de Manresa, Valentí Junyent, el president de la Fundació Lacetània, Pere Casals, i el director dels Serveis Territorials d'Ensenyament a la Catalunya Central, Ramon Bajona.

En l'apartat de cicles formatius de grau superior, la divulgació i conscienciació sobre el conflicte de Síria, especialment adreçada a infants i adolescents, és el tema central guardonat amb el primer premi. Titulat «Open your borders», n'és autora Carlota Aran, alumna de l'institut Guillem Catà. El segon premi ha estat per un projecte de creació de pròtesis 3D utilitzant plàstics reciclats, titulat «Aquil·les». El seu autor és Roger Pons, alumne de l'institut Lacetània. El projecte artístic «Coleòpters ha rebut el tercer premi en aquesta categoria. Consisteix en la creació d'un quadern il·lustrat a partir de l'observació de la natura. La seva autora és Heidi de la Paz Archilla, alumna de l'Escola d'Art de Manresa.

«Ammaliare» ha estat el projecte guanyador del primer premi en la categoria de cicles formatius de grau mitjà, i és obra d'Alba López, alumna de l'Escola d'Art de Manresa. El projecte consisteix en la creació i desenvolupament de la imatge corporativa d'una empresa de joieria de luxe d'àmbit internacional. El segon premi ha estat també per un projecte de l'Escola d'Art en l'àmbit del disseny gràfic: «Alma Animal», en què l'alumne Javier Oviedo ha creat la imatge corporativa d'una protectora d'animals. El tercer premi ha estat per a Alex Martínez, Jaouad Tahiri i Eder Rene Cruz, alumnes de l'institut Lacetània, pel treball «Ascensor».

En la categoria de batxillerat, el primer premi ha estat per un projecte de disseny i construcció d'un fanal led, de Marc Escolà, alumne de l'institut Lacetània. La intenció del treball ha estat la de crear una xarxa d'enllumenat públic més eficient que l'actual a l'avinguda de les Bases de Manresa, utilitzant una dualitat d'energies (elèctrica i solar). El segon premi ha estat pel projecte «La intel·ligència emocional aplicada a l'eneagrama», de Clara Virós, alumna de l'institut Cal Gravat. Una recerca sobre la història familiar ha estat el treball guanyador del tercer premi. La seva autora és Anna Torrents, alumna de l'institut Lluís de Peguera, que ha investigat sobre la història del seu besavi, Jaume Ponts, pagès, soldat de la guerra civil, historiador i poeta autodidacte.

En el mateix acte es va fer un reconeixement a les empreses col·laboradores de la Fundació Lacetània en l'acollida d'estudiants en pràctiques. Així, van ser reconegudes la Fundació Althaia, Bonpreu, Accessoris Manresa, BonÀrea, Gremi de Constructors de Manresa i Comarca, Mecànica Vilanova i Gimnàs Vela. L'acte va acabar amb una interpretació musical a càrrec d'un quintet de vent format per alumnes del Conservatori de Manresa.

Durant els parlaments, Pere Casals va destacar «l'alta qualitat» dels treballs premiats enguany, mentre que Ramon Bajona va insistir que és «fonamental» la col·laboració entre els centres educatius i les empreses. L'alcalde Junyent va assegurar que l'acte d'ahir era «important per a Manresa i al Bages», ja que al territori li calen «gent bent preparada i emprenedors que hi apostin». Segons Junyent, Manresa necessita «fomentar l'activitat econòmica i diversificar» i que la forma d'aconseguir-ho consisteix a «preparar els joves».

Compartir a Twitter
Compartir a Facebook