El gran esdeveniment firal integrat per Alimentaria i Hostelco va tancar ahir la seva primera edició conjunta complint les expectatives plantejades, després de rebre prop de 150.000 visitants, el 30% d'ells internacionals, i de convertir-se en una important plataforma de negoci. La convocatòria conjunta, que ha ocupat des de dilluns passat cent mil metres quadrats del recinte de Gran Via de Fira de Barcelona, a l'Hospitalet de Llobregat, ha tingut a més un impacte econòmic estimat de 200 milions d'euros.

Fira de Barcelona, organitzadora del certamen, va subratllar ahir en un comunicat que «els excel·lents resultats en les principals magnituds i les sinergies obtingudes avalen l'encert del model de cocelebració d'aquests dos salons». El president de Fira i d'Alimentaria, Josep Lluís Bonet, va subratllar que la simultaneïtat dels dos salons ha fet que es pogués oferir «una gran plataforma de negoci i networking per als professionals de sectors tan importants per a l'economia espanyola».

Durant quatre dies, les 4.500 empreses expositores, procedents de 70 països, han mostrat les seves propostes de present i futur en la indústria agroalimentària, mentre que 1.400 compradors clau, importadors i distribuïdors d'Europa, Àsia, Llatinoamèrica i EUA, han celebrat més de 12.500 reunions de negocis, el 10% més que en l'última edició. Durant els quatre dies de fira s'han celebrat, a més, 150 activitats dirigides a potenciar les connexions entre la indústria alimentària, gastronòmica i turística.

«Aquesta Alimentaria ha estat testimoni de les principals innovacions de la indústria, i ha constatat la puixança i l'ambient d'optimisme que respiren els protagonistes del sector», va assenyalar el director general d'Alimentaria Exhibitions, J. Antonio Valls. De la seva banda, el president d'Hostelco, Rafael Olmos, es va mostrar convençut que aquesta nova plataforma comuna «reforçarà el creixement d'un sector de l'equipament per a l'hostaleria, la restauració i les col·lectivitats ja plenament recuperat» i que consolidarà la seva internacionalització.

A més de l'activitat empresarial, The Hostelco Experience i The Alimentaria Experience han reunit 35 de xefs i 45 estrelles Michelin, i per Vinorum Think, Cocktail Art, Olive Oil Bar, The Hostelco Live Hotel i The Hostelco Coffee Area han passat els principals experts internacionals en vins, destil·lats, olis i cafè, respectivament. Alimentaria i Hostelco tornaran a celebrar-se conjuntament l'any 2020, entre els dies 20 i 23 d'abril.