29 de abril de 2018
29.04.2018

Remsa: reinventant la impressió 2.0

La firma obre un nou establiment amb l'objectiu d'expandir Printdossier, plataforma inventada i patentada pels manresans

29.04.2018 | 00:11
Els germans Jordi i Montse Camps, responsables de Remsa, a la nova botiga del carrer de Jaume d´Arters

«Menjar poc i pair bé». Amb aquesta premissa, els germans Camps defineixen el lema del negoci que van engendrar els seus pares i que ara està a les seves mans mantenir i fer créixer. Són els fills de l'empresa Remsa –Registradoras Manresa S.L.–, que des del 1983 es dedica al món de la impressió a la capital del Bages. Josep Camps, el seu cofundador, juntament amb Montserrat Esclusa, es va prejubilar el 2014 i des de llavors els tres germans es fan càrrec de l'empresa, tot i que ja hi treballaven des de feia anys. El Jordi n'és el gerent, la Montse porta la comunicació i el Joan Ramon està a la secció de producció i gran format.

El volum de negoci creix a marxes forçades des de l'any passat, un cop passada la crisi, i ara els responsables han fet un pas més per acollir i mantenir aquest creixement. El 6 d'abril van inaugurar al carrer Jaume d'Arters de Manresa un nou establiment, construït expressament, que ha permès concentrar gairebé tota l'activitat de copisteria i impressió de gran format, així com de producció, en les noves instal·lacions. La firma manresana ha aprofitat l'obertura del nou local per «unificar formats» i llançar al mercat una nova interfície de Printdossier, l'eina d'impressió que Remsa va inventar i patentar el 2014.

Es tracta d'una plataforma digital que tarifa pel que realment es consumeix segons la quantitat de tinta o el nombre de fotos, entre d'altres, i estableix quin és el cost per pàgina. Curiosament, el que els va impulsar a crear aquesta nova eina –a través de la qual es poden fer comandes on-line les 24 hores del dia i des de la botiga en horari comercial– va ser que en aquella època «imprimíem una barbaritat de currículums, i no era just que per una foto petita de carnet el client hagués de pagar el que valia imprimir un full en color», apunta Montse Camps.

Printdossier intenta, expliquen, adaptar-se a la tecnologia 4.0, oferint «velocitat i immediatesa» als clients. «Ara la gent vol les coses per ahir, no la pots fer esperar», afegeix Jordi Camps. Amb aquest objectiu, a principi d'abril va obrir portes el nou establiment, que ja té dues línies de color i dues en blanc i negre a la plata de producció –fins ara disposaven d'una de cada– i que aviat tindrà també màquines d'enquadernació automàtica, i que a la planta baixa disposa d'un espai d'autoservei –amb diversos ordinadors– des d'on el client pot enviar a imprimir ell mateix documents i també fotos.

Remuntar després de la crisi


Remsa no es va salvar del cop de la crisi. El 2010 va arribar a facturar fins al 40% menys que l'any anterior, i des de llavors fins al 2014 «va ser una època complicada», que després d'un any de frenada, el mateix 2014, va començar a remuntar, entre el 2015 i el 2017. I aquest 2018 la firma està experimentant un creixement notable «i estem fins i tot millor que abans de la crisi», assegura Camps.

El gruix de la facturació prové de la venda d'impressores, aproximadament e 60%. Des del 1984 Remsa és l'únic distribuïdor oficial de Ricoh a la Catalunya Central. La multinacional japonesa confia en el segell manresà per a la venda dels seus equips a la regió i, de fet, li ha otorgat la màxima distinció de corporate partner. Aquesta branca del negoci es porta a terme a l'establiment que Remsa té al carrer Barcelona. Allà també venen les màquines registradores, un volum de negoci que representa prop del 15%. I el 25% restant de la facturació prové, a hores d'ara, de la copisteria i gran format. «És el 25% creixent, per això hi volem destinar més esforços i energies», explica el gerent.

Amb la nova botiga –construïda en una finca annexa, que el pare ja va adquirir en previsió d'ampliar el negoci– esperen expandir la marca Printdossier. «La gent ja sap què és Remsa, ara hem d'aconseguir que identifiqui Printdossier», coincideixen els germans. Estan convençuts que els espera un camí laboriós però amb bons resultats, perquè «Internet és un camp on cada dia surten coses noves», conclouen.

Compartir a Twitter
Compartir a Facebook
L'últim El més llegit