Un total de 35 empreses turístiques de Vallcebre, Saldes, Gósol, Gisclareny, Tuixent, Josa, la Vansa i Fórnols s'han agrupat per engegar l'associació Valls del Pedraforca, una entitat sense ànim de lucre amb la qual volen unir esforços per potenciar el turisme i l'activitat al voltant del Pedraforca.

A hores d'ara ja han engegat una app que aglutina rutes, activitats i serveis disponibles al voltant de l'emblemàtica muntanya; una pàgina web; i han creat unes estovalles especials per als establiments de restauració associats. Entre els nous reptes que avancen hi ha la millora de la senyalització i la creació d'una ruta.

Tot i que fa un any i mig que l'entitat ja treballa, no va ser fins ahir que se'n va fer la presentació oficial. El seu president, Francesc Barcelona, va resumir el paper de l'entitat com un espai en el qual «sumar activament» més enllà de «reivindicar». «Era necessari crear una associació que ens aglutinés a tots els que tenim les mateixes inquietuds. Proposem coses i productes a fer», va explicar.

L'entitat ja ha engegat les seves primeres accions, que ahir va donar a conèixer. En destaca la posada en marxa d'una app mòbil que dóna a conèixer «els llocs per visitar, recursos turístics i on comprar», explica Barcelona. Uns continguts similars són els que es poden descobrir a la web que han creat. De les iniciatives també destaca un mapa en format estovalles que s'ha col·locat als establiments de restauració implicats en el projecte «per tal que mentre facin l'àpat puguin definir el calendari», diu el president.

A mitjà termini com a properes accions, Valls del Pedraforca ha anunciat que treballarà per potenciar la part publicitària en els accessos a la vall a través d'una millora de la senyalització; i la voluntat de treballar conjuntament amb els estaments públics i les seves accions. Com a exemples, l'entitat ha explicat que en el marc del projecte «Muntanyes emblemàtiques» han presentat una proposta per crear un nou producte: les deu cares del Pedraforca. «La intenció és donar la possibilitat de visitar-lo des de deu cares diferents, generar recorreguts perquè la gent volti per la vall i pugui veure la muntanya des de diferents punts de vista», diu Barcelona.