Seat ha estat escollida pel Grup Volkswagen per coordinar l'expansió al nord d'Àfrica i definir l'estratègia de les marques del grup automobilístic establertes en aquesta regió, identificar sinergies i impulsar acords de col·laboració amb altres empreses.

En un comunicat fet públic ahir, l'automobilística amb seu a Martorell va indicar que aquesta decisió s'emmarca en l'estratègia de Volkswagen de descentralitzar la seva estructura per «guanyar en rapidesa i eficiència». Destacava que Seat té com a objectiu incrementar la presència internacional a més d'Europa i reforçar la presència en els cinc continents, i va assenyalar que el nord d'Àfrica és una de les zones clau per a la seva globalització, pla en el qual remarca que Algèria «exerceix un paper essencial».

En concret, aquest país nord-africà és un dels cinc mercats mundials amb un volum més gran de vendes de Seat el 2018, juntament amb Alemanya, Espanya, el Regne Unit i França, i en el qual ha indicat que les entreges creixen a un ritme més alt, amb 10.700 vehicles venuts entre el gener i el maig, davant dels 1.000 durant el mateix període de l'any anterior. La companyia ha afegit que té una presència sòlida en altres països del nord d'Àfrica com el Marroc i Tunísia.

El president de Seat, Luca de Meo, sosté que el Grup Volkswagen ha escollit Seat per a aquesta tasca «després de l'èxit del projecte iniciat a Algèria amb la planta d'acoblatge de Relizane, que està funcionant a plena capacitat», i que ha fet créixer les vendes de l'empresa en aquest país. «És una responsabilitat liderar l'estratègia del grup en una regió emergent com el nord d'Àfrica, i l'assumim convençuts que podem fer-ho», emfatitza el president de la companyia.

Volkswagen donarà a les marques competències sobre les regions per repartir més la responsabilitat i poder prendre decisions de forma més ràpida, eficient i descentralitzada. Així, la marca principal VW serà responsable de les regions d'Amèrica del Nord, Amèrica del Sud i la regió subsahariana. Seat assumeix el mercat del nord d'Àfrica, mentre que Audi tindrà Orient Mitjà i la regió d'Àsia i el Pacífic sense la Xina, que seguirà sent responsabilitat del grup. La txeca Skoda, per la seva banda, s'ocuparà dels mercats de Rússia i de l'Índia.