Mango va retallar les pèrdues el 45% durant el 2017, fins als 33 milions d'euros negatius -davant dels 61 milions de l'any anterior- segons va informar la companyia de moda ahir en un comunicat.

La facturació del grup s'ha situat en 2.194 milions d'euros, el 2,9% menys en comparació amb els 2.260 milions registrats el 2016, mentre que el resultat brut d'explotació (Ebitda) ha augmentat el 50%, fins als 115 milions d'euros. El grup ha explicat que l'exercici s'ha dividit en dos semestres molt diferenciats: en el primer, l'Ebitda va registrar una important millora en comparació amb l'any anterior, i el segon semestre va registrar un creixement més moderat, afectat per les altes temperatures en la majoria dels mercats més importants per a la companyia. Segons el vicepresident executiu de Mango, Daniel López, amb un comportament de les vendes en el segon semestre similar al de la primera meitat de l'any, «el grup hauria entrat en la senda dels beneficis», l'objectiu de la companyia a principi de l'any.

«Confiem seguir millorant durant el 2018», va afegir López, i va assenyalar que les vendes totals han experimentat una molt bona evolució, amb un creixement sostingut en els últims cinc mesos. El 2017, Mango ha dut a terme un exercici de sanejament del balanç, que ha comportat una forta retallada dels seus passius bancaris i una reducció del seu deute financer net.