Els consumidors d’arreu de l’estat espanyol van presentar un milió i mig de reclamacions contra companyies elèctriques i de gas durant el 2017. Segons ha informat aquest dijous la Comissió Nacional dels Mercats i la Competència (CNMC), prop d’un 75% de les queixes van anar dirigides al sector elèctric -un total d’1,13 milions- la qual cosa suposa una mitjana de quatre reclamacions per cada 100 clients d’electricitat.

Més de la meitat d’aquestes reclamacions van ser per discrepàncies en la mesura del consum, la facturació i el cobrament. L’autonomia amb més reclamacions contra companyies elèctriques va Galícia mentre que Catalunya va la cinquena amb més queixes. Pel que fa al gas natural, es van registrar 369.000 queixes -cinc reclamacions per cada 100 clients- i el 45% del total també tenien relació amb problemes en la mesura del consum i la facturació. L’autonomia amb més queixes de l’Estat en relació amb el gas va ser Múrcia mentre que Catalunya se situa en desena posició.

Del total de reclamacions presentades el 2017, van ser considerades improcedents o desfavorables el 56% al sector elèctric i el 62% al sector gasista. El canal més utilitzat per presentar les queixes va ser el telefònic en ambdós sectors.