Seat ha augmentat el 38,9 % les vendes a l'agost respecte al mateix mes de l'any passat i ha batut el seu rècord històric en aquest mes en arribar als 41.200 vehicles venuts, amb la qual cosa supera el resultat de l'any 2000 (32.900), segons va informar ahir la compa-nyia amb seu a Martorell. Així mateix, la marca ha venut 383.900 cotxes entre gener i agost, xifra que suposa el 21,9 % més que en el mateix període del 2017 (315.100) i el major volum de vendes de la seva història en els primers vuit mesos de l'any.

El vicepresident comercial de Seat, Wayne Griffiths, va destacar que les vendes de vehicles a l'agost han estat «clarament condicionades» a Europa per l'efecte del nou protocol WLTP d'emissions. Griffiths subratlla que el fort impuls en les vendes els ha portat a aconseguir uns volums de vendes «molt alts» durant els mesos de juliol i agost, «la qual cosa influirà en els resultats de setembre». En aquest sentit, va indicar que «els propers mesos seran un repte per a tots els fabricants» i que els efectes del protocol WLTP els acompanyaran, va dir, durant la resta de l'any i repercutiran en el volum de vehicles matriculats a Europa.

Les entregues mundials de Seat avancen gràcies al creixement als majors mercats europeus. Entre gener i agost, a Alemanya ha venut 83.100 vehicles amb un creixement del 27,6 %, Espanya 79.100 (+18,2 %) i el Regne Unit 45.200 (+26,2 %). Aquests són els tres països en els quals la marca ha comercialitzat més vehicles.

També a Alemanya i al Regne Unit la companyia obté fins a l'agost el millor resultat de vendes de la seva història, mentre que a Espanya és la marca més venuda i el León i l'Ibiza, els models més matriculats.

A França la companyia ha venut 21.600 vehicles fins a l'agost (+31,1 %) i a Àustria 15.500 (+26,3 %). La marca també creix amb solidesa a Itàlia (15.300 cotxes, +26,8 %), Polònia (9.800 cotxes; +30,3 %), Bèlgica (7.500; +44,3 %) i Portugal (7.400; +24,5 %). Per la seva banda, Algèria és el mercat no europeu que més creix i gràcies a l'impuls de la planta d'assemblatge de Relizane, ja s'han entregat 13.900 cotxes, 11.800 més que en el mateix període del 2017.

El Tarraco, a punt

D'altra banda, la companyia va apuntar que presentarà en menys de dues setmanes el nou Tarraco, el vehicle que completarà la família de la gamma SUV (tot terreny urbà) que ara formen l'Arona i l'Ateca. El Tarraco es desvetllarà mundialment el 18 de setembre a la ciutat de Tarragona i el desembre començarà la prevenda. El nom de Tarraco va ser elegit en una votació popular en la qual van participar milers de persones i es va imposar a d'altres noms de poblacions finalistes, com Alborán, Aranda i Àvila.

En les properes setmanes, la marca també incorporarà a la gamma el Cupra Ateca i l'Arona TGI, el primer SUV al mercat de gas natural comprimit. La versió més sostenible de l'Arona s'unirà a la gamma GNC de Seat, que ara formen el Mii, l'Ibiza i el León.