11 de octubre de 2018
11.10.2018
PUBLIREPORTATGE

bonÀrea obre a Manresa un cash&carry per a majoristes i aposta per la venda on-line

El tret diferencial del nou centre, al polígon Bufalvent, és que té cadena pròpia de producció, elaboració i distribució

11.10.2018 | 13:29
bonÀrea obre a Manresa un cash&carry per a majoristes i aposta per la venda on-line

bonÀrea Agrupa, que té establiments bonÀrea a tot Catalunya, fa una aposta clara pel negoci majorista amb l´obertura d´un cash&carry al polígon Bufalvent de Manresa. Es tracta d´un magatzem de venda al major per a professionals de l´hostaleria, la restauració, càterings, botigues d´alimentació o institucions, on es pot trobar producte fresc (carns, aus, elaborats, pernils curats, fruita i verdura), congelats, ous i tota mena de producte no refrigerat: llet, begudes, conserves, pasta, arròs...

En total hi ha unes 700 referències de productes en 700 metres quadrats que tenen dos espais diferenciats: el de producte fresc i el de producte sec. «És un local gran però no de milers de metres, perquè la idea del projecte és no tenir tot el catàleg. La gamma de productes que oferim és molt més àmplia, i el client pot trobar tot el ventall a la nostra pàgina web». A www.bonarea.com/horeca s´hi poden trobar unes 3.000 referències de productes i «aquest és un canal que volem potenciar», explica Jordi Balcell, responsable de la Distribució Nacional del canal Horeca/ Food service.

Aquest és el repte: aconseguir que els clients majoristes de Manresa, el Bages i comarques veïnes facin la compra on-line i la recullin al nou cash & carry. «Per al client és un sistema ràpid i còmode, ja que fa la comanda des de casa i posteriorment la recull sense temps d´espera. I a nosaltres ens facilita molt la feina perquè suposa un avantatge logístic i més tenint en compte que es tracta de producte fresc», remarca Balcell. Que afegeix: «És el nostre valor afegit respecte de la competència».

La resta de majoristes són distribuïdors i bonÀrea és productor, amb integració vertical que passa per la criança, l´elaboració i la distribució, que es tradueix en producte de proximitat, qualitat i estalvi, «tenir tota la cadena de producció, amb centre logístic a Guissona, ens permet sortir al mercat amb un preu molt competitiu perquè no hi ha intermediaris», explica Balcell.

Ho fan amb la mateixa marca bonÀrea en alguns articles però en la majoria aposten per vendre-ho sota altres marques: per exemple Arrullo en els productes carnis. Aquest és un tret diferencial del nou magatzem per a majoristes, així com l´aposta de bonÀrea per potenciar la compra via web: «Entenem que encara costa perquè és un sistema de venda poc consolidat al nostre país, i més en producte fresc, però es tracta d´estandarditzar el màxim els productes elaborats perquè el client ja sàpiga què compra».

A Manresa el centre de distribució de bonÀrea ja tenia una bona cartera de clients i per això s´ha apostat per modernitzar-lo amb la creació del cash&carry, que està en funcionament des del 6 de setembre i que de moment té bona acceptació. De fet, segons Balcell, «l´objectiu que ens marquem és replicar aquest sistema a altres punts del país, és a dir, modernitzar els centres distribució que ja tenim a tot el territori català». Com comenta, «és una manera de consolidar la cartera de clients amb el repte d´ampliar-la i fidelitzar-la». A les noves instal·lacions de Manresa hi treballen vuit persones, i una dotzena més depenen de la zona del Bages però fan tasques de distribució. L´horari és de dilluns a divendres de les 8 del matí a les 8 del vespre, i els dissabte de les 9 del matí a 2/4 de 2 del migdia. A més, a partir de les 6 del matí ja hi ha servei d´atenció al client que vol recollir la seva comanda a primera hora.

Compartir a Twitter
Compartir a Facebook