Seat ha comercialitzat aquest setembre un total de 31.600 vehicles, el 20,6% menys que al setembre de l'any passat, cosa que ha suposat trencar la bona tendència de creixement que encadenava la companyia. Només en els mesos de juliol i agost, Seat va incrementar les vendes el 40%. El vicepresident comercial de Seat, Wayne Griffiths, ha explicat que les vendes d'aquest setembre «estan condicionades per l'efecte WLTP, que va accelerar amb intensitat es lliurament de cotxes al juliol i a l'agost». El WLTP (sigles de Worldwide Harmonized Light-Duty Vehicles Test Procedures) és un nou procediment per determinar els nivells de contaminants i emissions de CO2, consum de combustible i autonomia de vehicles elèctrics.

Tot i el descens, la marca del grup Volkswagen ha comercialitzat 415.600 unitats fins al setembre, el 17,1% més, cosa que suposa batre un nou rècord històric de la marca. Griffiths ha explicat que aquest descens de les vendes del mes de setembre ja era previst per l'impacte de la nova normativa WLTP, que va avançar les vendes de cotxes aquest estiu. En els primers nous mesos de l'any Seat acumulava rècords de vendes, i la companyia està convençuda que, tot i aquest descens del mes de setembre, la tendència es mantindrà i permetrà tancar l'any registrant un nou rècord històric de lliurament de vehicles, que fins ara el manté l'exercici del 2000.