La campanya de descomptes del Black Friday es "consolida" entre els comerços catalans i enguany el sector espera una "bona" campanya, segons ha explicat aquest dilluns el president de Retailcat, Joan Carles Calbet. Per la seva banda, el president de Comertia, German Cid, ha previst un augment de vendes "d'entre un 5 i un 10%" en relació al Black Friday de l'any passat. Cid ho ha atribuït al fet que "molts" comerciants amplien els dies de descomptes. De fet, alguns ja han començat a fer-ne aquest dilluns en el que des de Comertia anomenen "Black Week". Retailcat ha xifrat en un 80% els comerços minoristes de Catalunya que faran algun tipus de promoció al llarg de la setmana mentre que entre els socis de Comertia la xifra s'enfila al 99%.

"Molta gent el que ha fet és ampliar el període de Black Friday", ha assegurat el president de Comertia, i converteixen la campanya de descomptes en la "Black Week", amb promocions durant la setmana, en alguns casos des d'aquest dilluns i fins dissabte. Segons Cid, que els comerços ampliïn els dies amb descomptes farà que augmentin les vendes en relació al Black Friday de 2017. Cid ha apuntat que aquesta setmana les vendes poden multiplicar-se "per quatre o per cinc" en comparació amb una setmana normal.

Per la seva banda, Calbet ha assegurat que el més "habitual" entre els comerços minoristes catalans és fer "dos dies" de promocions, en la majoria dels casos divendres i dissabte. "No hi ha unanimitat", ha puntualitzat el president de Retailcat. Calbet ha explicat que alguns sectors poden "doblar o triplicar" les vendes durant el Black Friday, sobretot els comerços que venen "productes tèxtils, sabates, electrònica o electrodomèstics". "Són els que més es beneficien perquè la gent anticipa [les compres] dels regals que fa per Nadal", ha explicat Calbet.

El president de Retailcat ha explicat que el Black Friday "anticipa" la campanya de Nadal, que s'avança "uns 10 dies" al que era habitual. "Les vendes de la campanya de Nadal es dilueixen en molts més dies", ha dit Calbet, i les vendes "es ressenten" les setmanes posteriors al Black Friday "perquè la gent ha anticipat compres". Tanmateix, Calbet ha assegurat que les perspectives són que aquesta campanya de Nadal sigui "una mica millor" que la de l'any passat.