03 de gener de 2019
03.01.2019
Regió7

La matriculació de turismes cau el 2,8% durant el 2018

Seat ha estat la marca més venuda a l'Estat, amb 107.328 unitats

03.01.2019 | 00:02
El León és el model que s'ha comprat més de la companyia Seat

Les matriculacions de turismes van caure el 2,8% durant el 2018 a Catalunya respecte al 2017, segons les patronals Anfac, Faconauto i Ganvam. Així, entre el gener i el desembre de l'any passat es van matricular 185.105 unitats, enfront de les 190.480 del mateix període de l'any anterior. Catalu-nya ha estat, de fet, l'únic territori de l'Estat on en el període acumulat cauen les matriculacions, ja que la resta de comunitats registren increments.

Pel que fa al desembre, el descens s'ha accentuat fins al 15%, amb 13.584 vehicles. A la resta de l'Estat, les matriculacions de turismes van registrar un increment del 7%, fins als 1,32 milions d'unitats, mentre que el desembre van disminuir el 3,5% (99.921 unitats).

La patronal destaca que és el primer mes de desembre amb descensos des del 2012 i ho atribueix a una «debilitat real de la demanda». La patronal també constata que ja són quatre mesos amb reduccions de vendes dels vehicles a l'Estat, fet que no es produïa des de fa sis anys, i dona per finalitzades les «distorsions de mercat» que va provocar l'entrada en vigor de la nova normativa d'emissions WLTP. Un altre dels arguments per explicar el descens és, segons la patronal, el fet que la vigília de Nadal i el 31 de desembre fossin en dilluns, ja que no han contribuït a l'activitat comercial.

El canal de particulars experimenta un descens de les entregues, amb l'11,2% menys vendes el desembre, 53.481 unitats. En el conjunt de l'any, mantenen el creixement en positiu, amb una pujada del 3,7%, amb 663.010 vehicles entregats.

Les empreses tanquen el conjunt de l'any amb el 13,6% d'increment, fins a les 420.651 unitats; i en el canal de lloguer, amb el 5,7%, amb 237.777 durant el 2018.

La directora de Comunicació d'Anfac, Noemi Navas, destaca que el consumidor s'ha vist frenat a l'hora d'adquirir un producte, després de les dades que apunten a un creixement econòmic més baix, i afegeix que cal «explicar amb claredat que la renovació del parc automobilístic amb vehicles zero i baixes emissions és positiva per a la descarbonització i la millora de la qualitat de l'aire».

Per la seva banda, fonts de Faconauto consideren que un creixement del 7% «no és una mala dada» i afirmen que en línies generals «es pot parlar d'un any cor-recte» per al mercat estatal, però lamenten el «clima negatiu que envolta l'automoció» perquè ha fet retrocedir les vendes.


Seat, la marca més venuda

Seat ha estat la marca més venuda durant el 2018 en el mercat espa-nyol, amb 107.328 unitats. Els models més exitosos han estat el Seat León, amb 34.897, i l'Ibiza, amb 31.392. En segon lloc s'ha situat Volkswagen, amb 102.594 cotxes, i Peugeot, amb 98.914.

Segons la companyia amb seu a Martorell, mentre que les vendes en el mercat de particulars han crescut el 3,7% en un any a Seat, s'han enfilat fins al 14% respecte al tancament del 2017, i afegeix que la facturació s'ha incrementant per sobre del 25%.

Compartir a Twitter
Compartir a Facebook
L'últim El més llegit