El 40% dels comerços catalans han registrat un descens de les vendes en la campanya de Nadal respecte de l'any anterior, encara que es manté com el període de més èxit comercial, segons una enquesta de l'Escola Universitària de Comerç i Distribució (ESCODI) de Terrassa.

L'enquesta, realitzada a prop de 5.500 treballadors de 2.400 establiments, analitza la salut dels comerços, aborda les vendes, promocions i marges durant el Black Friday del novembre passat, la campanya de Nadal i les rebaixes d'hivern 2019, precisa l'ESCODI en un comunicat.

Segons les dades obtingudes per l'estudi, el 68% dels comerços enquestats participen en el Black Friday i el 74% d'aquests han obtingut resultats millors o iguals als del 2017, encara que el 40% creu que aquest avançament de les promocions ha afectat negativament les vendes de Nadal i el 27% opina que ha perjudicat les rebaixes d'hivern.

En el cas de la temporada de rebaixes d'hivern, els resultats de l'estudi mostren que «aquest format de venda va perdent força», ja que només el 15% dels enquestats han incrementat les seves vendes en relació amb el període de rebaixes anterior.

De fet, el 49% dels enquestats han afirmat que la campanya amb més vendes és Nadal, seguida de les rebaixes d'estiu, mentre que només per a un 5% dels comerciants les rebaixes d'hivern són les més beneficioses de l'any.

El 50% dels comerciants enquestats han indicat que prefereixen mantenir les dates tradicionals de rebaixes i el 45% van començar les seves promocions el 7 de gener, la data d'inici tradicional, mentre que només el 19% aposta per la liberalització del calendari.