Les diferències entre els germans Font sobre el valor del grup Bon Preu no preocupen "excessivament" l'estructura organitzativa de l'empresa osonenca. El director financer del grup, Pere Anglada, ha assenyalat que el litigi obert entre els dos principals accionistes, que fa anys que dura, "no ha afectat en res".

Segons ell, la prova és el llançament de nous serveis com el de la compra online a domicili que s'ha presentat aquest dimecres i que tenen previst posar en marxa a Vic i rodalia a finals de febrer. Amb una inversió inicial de 10 MEUR, l'objectiu és anar implementant el servei de forma progressiva arreu de Catalunya depenent l'acceptació que vagi tenint. Anglada ha avançat que Bon Preu tanca l'exercici 2018 amb una facturació de 1.350 MEUR, un 13% més que l'any anterior.

Bon Preu segueix creixent en la línia dels últims anys. Amb una facturació que enguany se situarà als 1.350 MEUR (el grup tanca l'exercici a finals de febrer), una inversió de 150 MEUR i la creació de 1.400 nous llocs de treball, Pere Anglada, el director financer del grup, destaca el bon ritme de creixement que té companyia.

Amb aquestes dades positives a la mà, Anglada ha defensat que el litigi que enfronta els principals i únics accionistes de Bon Preu -Josep i Joan Font- no té conseqüències en el grup. El director financer ha destacat que les decisions al grup es continuen prenent de la mateixa manera com sempre i el creixement que es registra any rere any és un "estímul" per seguir endavant. "Una cosa és el que fan els accionistes, i l'altra és el normal funcionament d'una organització de més de 7.000 persones que està en ple desenvolupament", ha destacat Pere Anglada. "Més enllà del fet que les diferències hagin aparegut als mitjans, el litigi no ens han afectat en res". A més, ha dit, "les diferències fa anys que duren i si mirem els últims set o vuit anys, es veu com no ha tingut conseqüències pel grup".

De fet, per Anglada, la prova és el llançament del nou servei que han presentat aquest dimecres i que farà arribar la compra online a domicili a finals de febrer als clients de Vic i rodalies. "Si ens preocupés d'alguna manera, no seríem aquí", ha reblat. I ha afegit que el servei de la compra a domicili és un projecte "molt ambiciós" que presenta "alguns interrogants de futur", com per exemple el nivell d'acceptació que pot arribar a tenir.

D'altra banda, també ha posat de relleu el pla expansiu que té engegat Bon Preu d'obertura de noves botigues arreu del territori, una trentena en total, que els suposa una inversió d'uns 200 MEUR. Un servei que comença a Vic i rodalies però vol arribar a tot el territori

La compra online dels clients de Bon Preu a Vic, Gurb, Sant Julià de Vilatorta, Calldetenes i Folgueroles podrà arribar als seus domicilis a partir de finals de febrer. La voluntat de la companyia és anar ampliant aquest servei al territori, com si es tractés d'una taca d'oli. L'àrea de Barcelona, per la seva complexitat, segurament es deixarà pel final, ha explicat Pere Anglada.

Per a la primera fase del projecte s'ha contractat una vintena de persones i s'ha adquirit una flota de cinc vehicles per fer totes les rutes.

Una de les singularitats del nou procés de compra, ha destacat Anglada, és el fet que el client pugui anar comprant mica en mica. Amb una data i hora ja escollides prèviament, el client anirà afegint els productes fins el dia abans de l'entrega, moment en què s'haurà de tancar la comanda. Els horaris de repartiment són més amplis que els horaris de repartiment de paqueteria habituals. Van de les 7 del matí fins a les 10 del vespre repartit en franges d'una hora per poder fer l'entrega. Els vehicles són personal propi de Bon Preu i les càmeres on es guardarà la comanda estan separades en diferents temperatures per poder assegurar el bon estat dels congelats i els frescos.

L'import mínim de compra és de 35 euros i en funció de les hores i les zones el servei pot arribar a costar els 6'99 euros. El centre d'operacions serà el magatzem que la companyia té a Balenyà.