Els nou cellers productors de vi espumós del Penedès que s'agrupen sota la nova marca Corpinnat han formalitzat aquest dimecres la seva baixa davant del Consell Regulador de la DO Cava i preveuen començar a comercialitzar les seves ampolles amb l'etiqueta distintiva de la marca aquesta primavera.

En un comunicat, els productors de l'Associació de Viticultors i Elaboradors Corpinnat (Avec) -Gramona, Llopart, Nadal, Recaredo, Sabaté i Coca, Torelló, Huguet-Can Feixes, Júlia Bernet i Mas Candí- han justificat aquesta decisió després de mesos de converses amb la Denominació d'Oirgen Cava per poder incloure la nova marca col·lectiva dins la DO.

Segons aquests productors, l'última proposta d'integració feta pel Consell Regulador era "inassumible", ja que exigia una sèrie de renúncies que qüestionaven la pròpia naturalesa de la nova ensenya, com la delimitació territorial, el reglament d'ús o els controls de qualitat externs.

Els associats de Corpinnat asseguren que la seva intenció era poder seguir dins del cava i permetre la convivència de les marques Cava i Corpinnat en una mateixa etiqueta, fet que no ha estat possible després de diverses reunions amb representants del Consell, abans amb l'antiga direcció i ara amb la nova després de les eleccions del Consell el juliol passat.

La DO Cava lamenta la decisió

En un comunicat, el Consell Regulador del Cava ha lamentat aquest dimecres la decisió de les empreses que aglutina Avec, que representen el 0,94% de la producció, i que renunciïn a seguir treballant en el projecte de potenciació de la marca cava.

En abandonar la DO Cava, els membres de Corpinnat no podran utilitzar o fer referència a la marca Cava, a la categoria Gran Reserva o al Cava de Paratge Qualificat, exclusives per als elaboradors inscrits en la DO Cava.

El Consell Regulador mostra el seu respecte davant de la marxa d'aquests productors, "voluntària i privada", i recorda que han crescut i s'han consolidat sota l'empara de la mateixa DO Cava.

Segons destaquen, les reunions dels últims mesos han resultat en va i aquests cellers no han acceptat els terminis que el projecte requereix.

"Desgraciadament la gran discrepància és el temps", afirma el Consell, després de reiterar-los que la unió i la no confusió és clau per competir als mercats mundials.

El Consell Regulador també ha expressat la seva voluntat de seguir treballant de manera unida --els 374 cellers i els 6.668 viticultores que el componen-- per potenciar la marca Cava, el seu territori i aconseguir una major notorietat i prestigi a nivell mundial.