03 de febrer de 2019
03.02.2019
Regió7

Els concessionaris van aportar 8.686 milions al Tresor Públic

La majoria dels impostos i de les taxes que es paguen per la compra de vehicles correspon a l'IVA

02.02.2019 | 23:52
L'espai dedicat a la venda de cotxes durant l'ExpoBages

L'activitat econòmica dels concessionaris de vehicles el 2018 va contribuir amb 8.686 milions d'euros al Tresor Públic espanyoles, segons dades de la patronal dels concessionaris Faconauto. D'aquest total, 6.873 miloins d'euros van correspondre a l'IVA que generen els concessionaris, 513 milions a l'impost de matriculació, i vora 1.300 milions a les cotitzacions a la Seguretat Social dels treballadors del sector, va detallar el president de Faconauto, Gerardo Pérez, durant la presentació del llibre blanc de la distribució oficial, elaborat en col·laboració amb la consultora MSI.

Aquesta primera edició de l'informe, que es coneixerà més en profunditat en el 28è Congrés & Expo de Faconauto dels dies 11 i 12 de febrer, pretén oferir una «radiografia» de les xifres que representa la distribució i reparació de vehicles per a la economia nacional.

El Llibre Blanc de la distribució oficial «clarifica» la dimensió i el pes del sector dels concessionaris, destaca la patronal, que també posa èmfasi en la «rellevant xifra» dels 8.686 milions d'euros d'aportació a les arques públiques tant en tributacions directes com indirectes.

«El llibre blanc ens dona alguna cosa que intuíem però de la qual no érem conscients: som uns grans recaptadors d'impostos», va afirmar Pérez, que també va fer èmfasi en què el sector genera «molt moviment i és molt important per a l'economia nacional». Segons Pérez, aquestes dades també mostren que l'automòbil està «prou gravat» i que no haurien d'acceptar més taxes, alhora que ha animat els concessionaris a seguir creixent i creant «ocupació de qualitat».

La vicepresidenta executiva de Faconauto, Marta Blázquez, va explicar que en els sis capítols del llibre blanc s'aporta una anàlisi de la distribució de vehicles a Espanya, així com del reglament a què està subjecte el sector i la seva incidència.

 També es detalla la demanda total del sector davant les xarxes oficials, s'explica com és la seva gestió, es debat sobre el «joc» de la nova automoció i s'aporta una previsió de mercat del 2025 (aquest últim, un capítol enquè hi ha missatges més «encoratjadors» i altres «preocupants», va asse-nyalar Blázquez).

Compartir a Twitter
Compartir a Facebook