El sector vitivinícola disposarà d'un saló específic a la capital catalana dedicat a mostrar tot el seu potencial econòmic, gastronòmic i internacional, que organitzarà cada dos anys Fira de Barcelona.

A través de la seva societat Alimentaria Exhibitions, Fira de Barcelona llança aquest nou certamen, batejat com a Barcelona Wine Week (BWW), que s'independitzarà així de la fira Alimentaria, que acollia l'espai dedicat al vi, Intervin.

En un comunicat, Fira de Barcelona va anunciar dimecres que la primera edició de la Barcelona Wine Week tindrà lloc del 3 al 5 de febrer del 2020 i que se celebrarà al recinte de Montjuïc. La previsió inicial és reunir prop de 600 cellers, que mostraran la força d'una de les principals indústries productores i exportadores de l'economia espanyola.

El nou esdeveniment oferirà «una plataforma disruptiva i única en la qual aprendre, viatjar, viure experiències sensorials i fer negocis», segons Fira de Barcelona.

El director general d'Alimentaria Exhibitions, J. Antonio Valls, ha destacat que «el nou saló és un spin off d'Alimentaria que sorgeix com a resultat del pes i la importància del sector vitivinícola espanyol i com a resposta a la demanda de les empreses i entitats del món del vi a la recerca d'una nova plataforma d'internacionalització».

El projecte compta amb la Federació Espanyola del Vi (FEV) com a soci estratègic, que busca que la Barcelona Wine Week es converteixi en un gran aparador internacional del vi espanyol.

L'esdeveniment inclourà espais de dinamització com BWW Trends, amb cellers productors de vins biodinàmics, ecològics i d'alta muntanya, i àrees destinades a vins escumosos i generosos; als complements i parament; o a la cocteleria i la restauració.

Espanya, que actualment és el tercer productor mundial de vi, té la plantació de vinya més gran del món: més de 950.000 hectàrees de superfície, en les quals conviuen les més variades tipologies, segons dades del ministeri d'Agricultura, Alimentació i Medi Ambient.

En els deu primers mesos del 2018, Espanya va exportar 1.636 milions de litres de vi per valor de 2.406 milions d'euros, un 3,5% més que en el mateix període de l'any anterior i un 15% menys en volum, segons l'Observatori espanyol del mercat del vi (OeMv).

Els principals destins dels vins espanyols que es comercialitzen a tercers països són el Regne Unit, Alemanya i França, encara que actualment els creixements més destacats de vendes es produeixen als Estats Units, Canadà, Mèxic, Itàlia, Xina i Irlanda.