Ara fa just 20 anys es constituïa a Manresa l'empresa Altecom, l'embrió del que actualment és Fibracat, l'operadora de fibra i telefonia manresana. Era el 8 de febrer del 1999 quan Josep Olivet, amb 19 anys acabats de fer, juntament amb altres socis, constituïa l'empresa. Tot i això, la relació d'Olivet amb la informàtica ja venia de lluny. Ell mateix recorda que el 1992 el seu tiet Frederic li va regalar els seu primer ordinador, un portàtil Toshiba que encara conserva. Tenia 12 anys, i Olivet explica que la idea no agradava als seus pares perquè era «mal estudiant». Tot i això, ell seguia amb el seu idil·li amb la informàtica i les connexions entre ordinadors i va ser quatre anys després, quan tenia 16 anys, que va crear Olivet Telecom -precursora d'Altecom- amb 125.000 pessetes (750 euros) que li va deixar el seu pare. Feia pàgines web, i també dominis i servidors. Reconeix que gairebé tot ho ha après a través d'Internet i recorda la revolució que va suposar l'aparició dels cercadors, primer Altavista i després Google.

Amb Altecom, la idea inicial, diu el mateix Olivet, era importar un sistema de ràdio que permetia la connexió a Internet a una velocitat de dues megues i a un preu més econòmic que el que oferia Telefónica. Per fer-ho, van instal·lar una antena -estava situada a la cantonada entre el car-rer Barcelona i el carrer Guimerà de Manresa- que oferia el servei a empreses i estava connectada a un cable d'alta velocitat de Telefónica. Però, «com que érem competència per a ells, vam començar a tenir problemes i interrupcions en la connexió», diu Olivet. I davant d'aquesta situació «teníem tres opcions: tancar, anar a Barcelona o crear la infraestructura i portar la xarxa de fibra internacional a Manresa». I van escollir aquesta tercera opció: això va significar instal·lar una antena a la torre de Collserola, amb un repetidor a Vacarisses, que era la forma com transportava la connexió fins a Manresa i deixava de dependre de Telefónica.

I el sistema va ser tan reeixit que el van replicar cap a altres indrets de Catalunya, com el Maresme, Terrassa o Granollers, entre altres del país, tot expandint la seva xarxa.

Un dels següents passos que va fer Altecom va ser el de portar la fibra òptica directament a casa dels clients, que és més ràpida i competitiva que les connexions a Internet via ràdio d'Altecom. Olivet explica que l'oportunitat va sortir quan la normativa europea va obligar Telefónica a llogar les seves canalitzacions, que s'havien construït gràcies a fons públics, a altres operadors perquè hi poguessin passar la seva pròpia xarxa de fibra òptica. Aquest fet, juntament amb la tecnologia de Fiber to the home, abaratia notablement els costos perquè Altecom pogués tenir la seva pròpia xarxa de fibra. D'aquesta forma, el 2012 va néixer la marca Fibracat, que té cobertura a Manresa, el Bages i altres comarques catalanes, i amb l'horitzó de tenir cobertura arreu de Catalunya els propers anys.

Amb Fibracat com a marca per arribar al client final, Altecom actualment és un operador que dona servei a altres operadors. Així, Olivet explica que té nodes propis, a Barcelona i a Madrid, per connectar-se amb les xarxes internacionals de fibra i també amb operadors mòbils. En aquest sentit, explica que, per exemple, tenen connexió directa amb Netflix, i això permet que els seus clients puguin veure els continguts de la plataforma amb una velocitat de descàrrega molt elevada.

D'altra banda, a Espanya l'empresa també ofereix telefonia mòbil i té acords amb més de 300 operadors que garanteixen la cobertura mòbil arreu del món. A més, l'empresa no només ofereix la telefonia mòbil al client final, sinó que també dona servei a terceres empreses. Actualment, a l'Estat espanyol, l'empresa només té un acord amb Orange, tot i que Olivet està treballant per tal de també poder tenir cobertura a la xarxa pròpia d'altres operadors, com Vodafone o Movistar. De fet, explica que en altres països l'empresa té acords i cobertura de més d'un operador mòbil. A més a més, l'empresa està treballant per oferir serveis a institucions, sobretot centrats en la IoT (la Internet de les coses) per desenvolupar les ciutats intel·ligents. Alguns exemples d'això són serveis per tal de poder sincronitzar semàfors en funció de diferents variables, o bé per poder detectar on hi ha places d'aparcament lliures, entre molts altres serveis.

Respecte al volum de negoci, el 2018 va facturar per valor de 5,5 milions d'euros, i l'objectiu de cara a l'any que ve, el 2020, és arribar als 20 milions.