Les marques comercials de distribució Bonpreu, Consum i El Corte Inglés són les millors superfícies comercials segons una enquesta de l'Organització de Consumidors i Usuaris (OCU). Són resultats d'un estudi anual de preus de supermercats, hipermercats i botigues de descompte per saber si apugen els preus, els mantenen o els abaixen. L'informe, però, no valora només els preus, ja que els usuaris també posen de relleu la varietat de l'oferta i la qualitat dels productes frescos. En aquest sentit, Bonpreu és la marca que inspira més confiança entre els consumidors en el cas dels supermercats. Hipercor s'imposa en l'àmbit dels hipermercats i Aldi ho fa en el de les botigues de descomptes.

A l'altre cantó de la balança, Carrefour Market, La Plaza de Día, Simply (el supermercat d'Alcampo) i Supersol són els pitjor valorats pels enquestats, segons es destaca des de l'OCU.

D'altra banda, l'estudi posa de manifest que el comerç tradicional ha seguit cedint terreny en la venda de productes frescos, tot i que el retrocés ha estat menor del que es preveia, ja que es manté com l'opció preferida de les famílies per abastir-se de pa, carn, peix, fruites i verdures.

Pel que fa a allò que l'usuari valora en supermercats, hipermercats i botigues de descompte, Bonpreu destaca en la comoditat i amplitud dels seus locals, en la proximitat, la neteja, la varietat de productes i marques o l'atenció del personal, entre d'altres.