Els estands de Catalunya al Mobile World Congress acolliran en aquesta edició una xifra rècord de 77 empreses, entitats i centres tecnològics catalans, que buscaran nous inversions i socis, clients, més visibilitat o l'opció d'obrir nous mercats.

En el marc del Mobile, que se celebrarà entre el 25 i el 28 de febrer, el Govern tindrà tres espais d'un total de 1.000 metres quadrats on hi haurà presència, majoritàriament, de pimes.

Pel que fa a les start-ups, hi haurà 33 companyies en stands de Catalunya a la fira 4YFN, paral·lela al Mobile. A més, el Govern i l'agència de promoció econòmica ACCIÓ han convidat al MWC 160 directius d'empreses de fora del sector TIC que busquen oportunitats per a la seva transformació digital. En aquest cas, es tracta d'empreses de sectors que van des de l'agricultura fins al comerç o la salut, i que podran veure les últimes tendències tecnològiques dels seus àmbit de mà d'expositors internacionals.

En l'edició d'enguany del MWC, el Govern preveu que més de 500 empreses de 45 països, un 40% de catalanes, participin en trobades bilaterals per fer nous contactes o desenvolupar projectes innovadors. Les reunions es faran en el marc del Brokerage Event, un acte organitzat per ACCIÓ com a membre de la xarxa europea d'empreses de la Comissió Europa. En concret, es tracta d'entrevistes bilaterals entre les empreses, ja preprogramades, que duren uns 20 minuts. Entre les companyies que participaran a l'acte hi ha grans corporacions i grups d'inversió coneguts com l'Oréal, Zurich, Mediapro, IBM, Xiaomi o Girbau. Des del 2006, ACCIÓ ha organitzat prop de 15.700 reunions d'aquest tipus al Mobile, amb la participació de 5.800 empreses, universitats, grups de recerca i organitzacions públiques.

Una de les novetats per a les empreses catalanes que s'han incorporat aquest any és la celebració de tallers bilaterals entre empreses d'aquí i delegacions comercials de Corea del Sud, Polònia, l'Argentina i el Brasil.