Seat ha invertit 21 milions d'euros en formació per als seus més de 15.000 treballadors el 2018 i ha incrementat el 237% els programes relacionats amb la transformació del sector, segons ha informat la companyia en un comunicat.

La companyia espanyola ha sostingut que està anant «un pas més enllà» d'oferir facilitats als seus treballadors per al seu creixement professional i ha presentat Always Learning, un programa formatiu amb el qual posa a disposició de tots els treballadors un catàleg de 150 cursos en modalitat presencial i en línia.

Les temàtiques que s'ofereixen van des de programes tècnics de data science, machine learning i business analytics fins a programes dirigits al desenvolupament d'habilitats professionals com metodologies agile o gestió de projectes.

Hi ha dos tipus de formacions: unes curtes i dinàmiques, centrades en les habilitats que necessiten els treballadors per enriquir el seu perfil professional, segons els seus propis interessos, i unes altres d'un nivell més avançat i de més durada, que ofereixen un certificat universitari.

Segons ha detallat el fabricant amb seu a Martorell, el programa posa a l'abast de la seva plantilla la formació relacionada amb la digitalització i les noves tecnologies perquè puguin liderar el seu aprenentatge davant de la transformació del sector i l'evolució dels llocs de treball en el futur.

Els treballadors són els qui trien la temàtica del curs, encara que no estiguin directament relacionades amb el seu treball actual. «A Seat, som molt conscients que, en el futur, existiran professions que avui encara no s'han inventat. La nostra gent ha d'estar preparada», ha assenyalat la responsable de Formació de Seat, Laura Carnicero.