La marca automobilística Seat va obtenir durant el 2018 un benefici operatiu rècord de 254 milions d'euros, el 33,4% més que el 2017, després de l'augment de les vendes i lliuraments.

La matriu de l'empresa catalana Volkswagen va informar ahir en presentar el balanç del grup que Seat va facturar l'any passat un total de 10.202 milions d'euros, el 3,1% més que el 2017, després de vendre 608.000 unitats, un 2,2% més, xifres que inclouen el Q3 i l'A1.

Els vehicles lliurats per Seat van créixer un 10,5% fins a 517.600 unitats de la marca.

La rendibilitat operativa sobre les vendes de la marca espanyola va ser l'exercici passat del 2,5% (1,9% el 2017).

Gairebé tots els mercats en els quals té presència la firma amb planta a Matorell van contribuir a aquesta millora i els increments més grans es van produir a Espa-nya (+13,3%), Alemanya (11,8%), França (31,3%) i el Regne Unit (+12%).

El president del grup VW, Herbert Diess, va destacar en la roda de premsa de presentació dels resultats que Seat «és la marca que més creix a Europa» i la que té els clients més joves al consorci.

«Seat es concentra a generar una rendibilitat de capital al nivell del grup. La rendibilitat va ser el 2018 del 12,5%, no lluny de l'objectiu del grup», segons Diess.

El president del grup VW va considerar que la rendibilitat sobre el capital serà l'indicador més important del resultat en el futur, més important que la rendibilitat sobre les vendes.

També va tenir un efecte positiu en el resultat de Seat el 2018 la comercialització de models amb un major marge de contribució i «això va compensar l'increment en els costos», que lògicament van créixer perquè també es va incrementar el volum de cotxes produïts, i els efectes dels tipus de canvi.

La matriu va destacar el llançament mundial del Tarraco el 2018, que és el germà de mida més gran de l'Arona i l'Ateca, la família de tot camins de Seat. La producció de Seat va millorar l'any passat un 10,2%, fins a 528.000 unitats, respecte al 2017.

Seat va ser juntament amb Porsche i Scania l'única marca del grup automobilístic alemany Volkswagen que va millorar els seus guanys operatius en el tancament de l'exercici 2017 respecte a l'any anterior, segons l'informe anual que va presentar ahir el consorci automobilístic alemany.