14 de març de 2019
14.03.2019

Conserves Ferrer preveu doblar les seves exportacions en els pròxims dos anys

L'empresa traslladarà la part logística a una nau de Sant Fruitós de Bages, i la planta de Santpedor es limitarà a la producció

14.03.2019 | 11:34
El gerent, Joan Ferrer, (a l´esquerra) amb un directiu de l´empresa.

L'empresa familiar Conserves Ferrer, amb seu a Santpedor (Bages), preveu duplicar l'any 2021 les seves exportacions, que actualment representen l'11% de la facturació. Ferrer ja ven a més de 50 països d'Europa, Estats Units, Llatinoamèrica, Àsia i darrerament també a Rússia. L'empresa va facturar l'any passat 14,4 MEUR i compta amb una plantilla de 66 treballadors entre els dos centres de producció que té a Santpedor i a Caceres. L'augment de l'exportació implicarà que la nau que actualment té a Santpedor se centrarà en la part productiva, mentre que la part logística es traslladarà a una nau de 7.000 metres quadrats que l'empresa ja té al polígon de Santa Anna, al terme municipal de Sant Fruitós de Bages. Conserves Ferrer va néixer l'any 1964 a Sant Llorenç de Morunys (Solsonès), i ara compta amb més 250 referències, entre salses, sopes, cremes preparades i tomàquet fregit.

Conserves Ferrer té la mirada centrada en el mercat asiàtic, on l'empresa creu que pot augmentar el volum de vendes. En aquest sentit, recentment ha adquirit el segell 'Garantia Halal', de la Junta Islàmica, per alguns dels seus productes com el caldo de pollastre.

L'empresa ven més de la meitat de la seva producció a cadenes de gran distribució i només un 25% al comerç tradicional. El seu producte estrella, a més de la salsa de tomàquet, és la salsa de calçots, que és la més venuda a nivell mundial. Per tal de donar-la a conèixer, aquest és el cinquè any que Conserves Ferrer celebra la campanya 'Calçotades al Món', que consisteix en organitzar calçotades arreu del món amb la col·laboració de Casals i Associacions de catalans de qualsevol racó del planeta. A més, també organitza calçotades solidàries per recaptar fons amb finalitat benèfica.

Aposta per l'ecològic i el producte de proximitat

La demanda del mercat ha fet que l'empresa hagi apostat pel producte ecològic, adquirint el segell del Consell Català de la Producció Agrària Ecològica (CCPAE). En els productes de més demanda, l'empresa ha apostat per tenir una gamma de producte ecològic, i així preveu que, en total, a finals d'aquest any, la producció ecològica arribi fins al 15% del total.

Actualment l'empresa està dirigida i gestionada per la segona generació de la família Ferrer, que va iniciar-se en el negoci l'any 1964 a Sant Llorenç de Morunys (Solsonès) de la mà de Josep Ferrer amb un petit negoci familiar de recol·lecció i comercialització de tòfones fresques i, més tard, bolets en conserva. A la dècada dels 80, l'empresa es fa present a nivell estatal.

Compartir a Twitter
Compartir a Facebook
L'últim El més llegit