La firma manresana Macsa ID i l'empresa Forbes, que pertany a Shaporji Pallonji -el principal grup industrial indi-, van signar ahir un acord per constituir una aliança d'empreses que permetrà a la firma manresana produir i comercialitzar els seus equips de marcatge làser al sud-est asiàtic, segons va explicar ahir la firma en una nota de premsa.

Segons explica en el comunicat, Forbes ja fa dos anys que comericalitza els equips produïts per l'empresa manresana al sud-est asiàtic per a multinacionals com Unilever o Colgate, però ara, amb aquest acord, tindrà «un clar avantatge competitiu» ja que serà l'única companyia que podrà produir els equips de Macsa localment.

El sud-est asiàtic engloba l'Índia, l'Afganistan, Bangla Desh, Bhutan, les Maldives, el Nepal, el Pakistan i Sri Lanka.

Macsa ID té seus pròpies a la Xina, Regne Unit, Malàisia i Portugal i, segons expliquen, el mercat indi era una assignatura pendent en el marc de la seva estratègia d'internacionalització, ja que amb 1.350 milions d'habitants és la tercera economia asiàtica. Segons explica el CEO de Macsa ID, «entrar en el gran mercat indi per mitjà d'una empresa local de la mida i recorregut de Forbes suposa una oportunitat de creixement extraordinària per a Macsa. A més, és un acord doblement satisfactori perquè sumem forces amb una companyia que, com nosaltres, aposta per la innovació i que és un referent en l'àmbit mundial en el sector industrial».

Per la seva part, segons explica en el comunicat, Forbes buscava arribar a un acord amb una empresa que li pogués aportar la tecnologia necessària per desenvolupar els equips làser per marcar i codificar productes al mercat indi i la seva àrea d'influència.

Segons asseguren, vista la «gran acceptació» al sud-est asiàtic dels productes de Macsa ID i conscients del lideratge mundial de la firma manresana, va decidir signar una joint venture amb l'empresa. Gràcies a aquest acord, Forbes, del grup Shaporji Pallonij, produirà equips de marcatge làser per a indústries productives de sectors com l'alimentació, begudes, cosmètica, farmacèutica, automòbils, electrònica o tèxtil, entre d'altres.

El conglomerat Shaporji Pallomnji, propietat de Mistry Pallonji, és accionista majoritari de Tata i l'any passat va facturar més de 16.000 milions de dòlars amb un ritme de creixement anual del 22%.