Cabify vol convertir-se en una plataforma multimodal de transport que inclogui els taxistes a Barcelona, com ja passa a d'altres ciutats en les que treballen amb aquest sector, segons ha dit aquest dimecres el seu fundador i conseller delegat, Juan de Antonio.

En una conferència en el "Fòrum Europa. Tribuna Catalunya", De Antonio ha explicat que l'empresa va tornar a Barcelona el passat 7 de març, després d'"ajustar" la seva forma d'operar a la normativa vigent.

L'empresa ha adoptat un nou model de negoci com empresa de transport VTC tradicional, que són les que donen servei a hotels o televisions, en comptes d'operar com agència de viatges, com ho fa a la resta d'Espanya.

Des d'aleshores, més de 100.000 persones han tornat a acceptar els termes i condicions per utilitzar els serveis de la plataforma a la ciutat, on els usuaris només han d'esperar 15 minuts per usar l'aplicació una vegada han acceptat les condicions de la mateixa.

Tot i que ha dit que aquesta manera d'operar no és la idònia, "respecta la legalitat vigent" i compleix al 100% amb totes les seves responsabilitats tributàries a Espanya.

El fundador de Cabify ha allargat la mà a totes les institucions de Catalunya, als taxistes, als empresaris i als VTC per trobar "punts de trobada" per millorar la mobilitat i contribuir al progrés de Barcelona.

Ha explicat que els taxistes també utilitzen plataformes tecnològiques i que, potser, el problema que han tingut els taxistes és "tenir uns líders molt radicals" als quals no els interessa mirar cap endavant i que "no representen a la majoria que vol treballar" i adaptar-se als nous temps.

Malgrat al que es pot pensar, De Antonio ha afirmat que "el taxi és un aliat natural de Cabify" ja que el 50% dels seus serveis són completats amb taxistes que treballen amb ells en la gran majoria de països on operen. "La convivència és la realitat, el que passa aquí és una excepció", ha reblat.

Ha assegurat que com moltes emergents tenen la missió de convertir les ciutats en millors llocs per viure, amb un ús menys intensiu del vehicle particular, i ha dit que el seu compromís amb Barcelona és recuperar prop del milió d'usuaris que tenien.

"Cabify mai no ha defensat un tracte de favor, sinó poder operar en competència per millorar els serveis", ha remarcat.

Segons que ha destacat, a la província de Barcelona hi havia el 2017 2,4 milions de vehicles particulars i, mentre la població ha augmentat a Catalunya un 23% entre 1994 i 2917, el nombre de llicències de taxis ha descendit un 2%.

A més, ha assegurat que hi ha 4,3 llicències de taxis i VTC per cada mil vehicles, el que està lluny de "desincentivar l'ús de cotxes particulars", per la qual cosa hi ha desenes de milers de persones que continuen utilitzant el vehicle particular perquè tenen poques opcions diferents.

Segons el fundador de Cabify, aquest és un sector estratègic on les principals potències econòmiques, com els Estats Units, la Xina o Alemanya, "recolzen" les empreses d'aquest tipus, mentre que aquí la Generalitat hi posa "traves".

Ha recordat que l'empresa tributa a Espanya, on ha pagat 40 milions d'euros per la seva activitat.

Sobre la proposta que va fer ahir el RACC perquè els VTC es regulin com els taxis, De Antonio ha dit que va en la seva línia de treball i que no creu que en el futur hi hagi cap diferència sobre les llicències d'uns vehicles i d'uns altres.

També creu que una millor gestió en la transmissió de llicències dels taxis "beneficiaria a tots" perquè en les grans ciutats "han assolit valors per damunt de 100.000 euros", quan inicialment eren concessions administratives gairebé gratuïtes.

De Antonio ha reiterat la intenció de treure la companyia a borsa a Espanya, però ha insistit que la situació actual d'"incertesa regulatòria" no sembla el millor moment per fer-ho.

La plantilla de Cabify és de més de 1.500 persones, de les quals més de 400 estan a Espanya, amb més de 200.000 conductors de VTC i taxis presents en els dotze països on operen.