Seat està començant a enfocar la seva estratègia de vendes a l'Amèrica del Sud i l'Àfrica de Nord amb l'objectiu de ser menys dependents del mercat europeu -concretament la zona oest del continent-, en què concentra el 85% de les vendes. En una entrevista a Europa Press, el vicepresident executiu comercial de l'empresa i conseller delegat de Cupra, Wayne Griffiths, ha assegurat que la companyia amb seu a Martorell ha de créixer fora i accelerar la seva globalització. En concret, ha destacat els resultats obtinguts a Algèria, país on van vendre prop de 20.000 cotxes el 2018, la qual cosa suposa l'11% del mercat, i ha detallat que l'empresa també va obtenir bons registres a Amèrica del Sud, així com a Mèxic.

«A tota aquesta zona del nord d'Àfrica estem creixent, i també a Amèrica del Sud, també a Mèxic. Entrarem a Xile en la meitat d'aquest any i reforçarem la nostra estratègia a Colòmbia», ha explicat. La idea de la companyia és incrementar la seva participació en aquestes dues regions, per així créixer també en el share de vendes de Seat a escala mundial, que Griffiths confia que seguirà incrementant. Després del seu millor any de la història, amb 517.600 vehicles matriculats -el 10,5% més que el 2017-, la companyia ha començat el 2019 amb la mateixa línia: va créixer el 14% al gener i l'11% al febrer. No obstant això, la previsió per a aquest any és que el mercat s'estanqui tant en l'àmbit espanyol com en l'europeu, cosa que Griffiths també atribueix a factors més enllà de les normatives d'emissions, com el Brexit, la recessió d'Itàlia i el conflicte comercial entre els EUA i la Xina.