Javier Moll, president de Prensa Ibérica, i Antonio Asensio Mosbah, president de Grup Zeta, han arribat finalment a un acord. Després d'una llarga negociació, Prensa Ibérica culmina la compra de Zeta en signar el contracte de compravenda i es converteix en un dels grups de comunicació més importants d'Espanya.

El Periódico de Catalunya, El Periódico de Aragón, El Periódico de Extremadura, La Crónica de Badajoz, Córdova, Mediterráneo, Sport i La Grada s'incorporen a Prensa Ibérica, grup al qual pertany Regió7 i que fins ara disposava d'una xarxa de disset diaris regionals i locals, entre els quals també hi ha La Nueva España, Faro de Vigo, La provincia o Levante-EMV.

La incorporació dels mitjans del Grup Zeta permet a Prensa Ibérica superar els 2,25 milions de lectors diaris en paper i vorejar els 300.000 exemplars diaris. Els mitjans del grup arriben als 25 milions d'usuaris únics i els 525 milions de pàgines vistes al mes en digital, segons Comscore.

L'adquisició d'El Periódico de Catalunya i Sport reforça de manera significativa el posicionament de Prensa Ibérica a Catalu-nya, on ja edita Diari de Girona, Regió7 i el setmanari Empordà.

En incorporar Mediterráneo de Castelló, Prensa Ibérica consolida el seu lideratge a la Comunitat Valenciana, en què el grup publica els diaris Levante-EMV de València i Información i té dos canals locals de televisió (Levante TV i Información TV) i una emissora de ràdio (97.7 Ràdio Llevant).

Aragó i Extremadura

La compra del Grup Zeta, fundat el 1976 per Antonio Asensio Pizar-ro, permet a Prensa Ibérica entrar amb força a Aragó i Extremadura, dues comunitats autònomes en què no tenia presència; en la primera, amb El Periódico de Aragón, i en la segona, amb El Periódico de Extremadura i La Crónica de Badajoz.

L'operació, que està supeditada a l'autorització de la Comissió Nacional dels Mercats i la Competència, suposa, a més, la incorporació a Prensa Ibérica de dotze revistes especialitzades: Woman, Cuore, Rumore, Viajar, Stilo, Autohebdo Sport, Port, Digital Camera, Cartoon Network, Disney Channel, Neox Kidz i Like!

Prensa Ibérica ha dissenyat un pla amb la finalitat de rellançar totes les capçaleres adquirides, reconduir les seves estratègies i modernitzar totes les seves estructures.