Seat va ser la més venuda al conjunt de l'Estat en els quatre primers mesos d'aquest any, amb un total de 38.795 unitats matriculades, la qual cosa suposa una caiguda de l'1,6%, i va aconseguir situar el seu model León com el cotxe més matriculat a Espanya en aquest període, amb 13.638 unitats, el 9,7% més, segons dades de les associacions de fabricants (Anfac), concessionaris (Faconauto) i venedors (Ganvam).

D'altra banda, Seat va tancar el primer trimestre del 2019 amb un benefici de 89 milions d'euros, segons les dades fetes públiques ahir dijous pel grup Volkswagen. Aquest benefici suposa un increment del 4,7%, en comparació amb el mateix període del 2018, quan van ser 85 milions. Entre el gener i el març, la firma automobilística va registrar un volum de vendes de 3.053 milions d'euros, el 9,7% més que els 2.782 milions dels tres primers mesos de l'any passat. D'altra banda, va vendre 176.000 vehicles, mentre que l'any anterior van ser 167.

La segona marca més venuda de l'Estat entre gener i maig va ser Peugeot, amb 35.199 unitats, el 2,9% més, seguida de Renault, amb 32.638 unitats, el 5,3% més, de Volkswagen, amb 31.469 unitats, el 12,9% menys, i d'Opel, amb 25.391 unitats, el 17% menys.

La llista de les deu marques més populars fins al mes d'abril passat la completen Citroën, amb 24.533 unitats, el 2,5% més; Toyota, amb 23.460 unitats, l'1,9% menys; Hyundai, amb 19.926 unitats, el 5,8% menys; Nissan, amb 19.886 unitats, el 14,6% menys, i Ford, amb 19.870 unitats, el 9,8% menys.

A l'abril, el mercat espanyol també el va liderar Seat, que va matricular 12.261 unitats, el 10,3% més, davant de Renault, amb 9.904 unitats, el 19,6% més; de Peugeot, amb 9.461 unitats, l'1,9% menys; de Volkswagen, amb 8.961 unitats, el 8,5% menys, i de Hyundai, amb 7.050 unitats, el 31,3% més. Els segueixen Citroën, amb 6.442 unitats, l'1,8% més; Toyota, amb 6.297 unitats, el 8,9% menys; Opel, amb 6.076 unitats, el 12,6% menys; Ford, amb 5.908 unitats, el 20,4% més, i Mercedes-Benz, amb 5.515 unitats, el 16% més.

Pel que fa als models, el Seat León va ser el més venut a Espa-nya fins al mes d'abril, amb un volum de 13.638 unitats, el 9,7% més, davant del Nissan Qashqai, amb 11.229 unitats, el 3,6% més; i en tercera posició ha estat el Dacia Sandero, amb 10.556 unitats, l'1% més.