08 de maig de 2019
08.05.2019

La joiera manresana se situa com la 76a del món entre les principals marques globals de luxe

L'empresa va fer un increment de vendes del 10,5% l'any passat, el més rellevant de les firmes estatals

08.05.2019 | 00:21

La joiera manresana Tous, juntament amb Puig, la gallega Sociedad Textil Lonia, companyia que comercialitza les marques Purificación García i CH Carolina Her-rera, i la marca de rellotges Festina Lotus són els úniques firmes de l'Estat espanyol presents en el «top-100» de les principals marques de luxe, segons les dades de la sisena edició de l'informe anual «Global Powers of Luxury Goods 2019», elaborat per Deloitte.

Tous se situa en el 76 amb un increment de les vendes del 10,5%, el més gran registrat entre les firmes espanyoles, fins a aconseguir els 415 milions de dòlars (370 milions d'euros).

La firma de perfumeria Puig continua sent la major empresa de productes de luxe a Espanya, encara que perd una plaça i se situa en el lloc 28 amb una facturació de 2.181 milions de dòlars (1.946 milions d'euros) el 2017, un 8,1% més. Per part seva, Sociedad Textil Lonia se situa quatre llocs per sota de Tous, en el 80, després de caure tres places, encara que la seva facturació va créixer un 1,6%, fins a 389 milions de dòlars (347,2 milions d'euros), i Festina Lotus ascendeix un lloc, fins al 89, amb un creixement en les seves vendes del 5,3%, en aconseguir els 268 milions de dòlars (239,2 milions d'euros).

L'informe assenyala que les empreses espanyoles comparades amb les d'altres països analitzats són les més petites, però la seva mitjana anual de vendes de productes de luxe continua a l'alça amb una facturació de 813 milions de dòlars (725 milions d'euros), la qual cosa suposa 72 milions més que l'exercici anterior.

El rànquing mundial està liderat per LVMH Möet Hennessy-Louis Vuitton, amb una facturació total superior als 48.000 milions de dòlars (42.849 milions d'euros), seguit per The Estée Lauder Companies, que manté la segona plaça amb vendes de 13.683 milions de dòlars (12.215 milions d'euros), en superar la suïssa Compagnie Financière Richemont, que es manté tercera, amb una facturació de 12.819 milions de dòlars (11.414 milions d'euros). D'aquesta forma, el «top-10» no registra grans canvis encara que destaca l'entrada de Chanel, que se situa en la sisena posició, mentre que Ralph Lauren perd places i se situa en el lloc 12. Així, el «top-100» mundial de compa-nyies que operen en el sector de luxe van facturar de manera conjunta 246.664 milions de dòlars.

Compartir a Twitter
Compartir a Facebook