«Soc aquí per un fracàs». Amb aquesta confessió, David Tomás, cofundador i CEO de l'empresa especialitzada en màrqueting en línia i publicitat digital Cyberclick, va presentar-se ahir al públic que omplia la sala d'actes de l'edifici FUB2. Segons Tomás, tot va començar quan, un dia al matí, en llevar-se, va adonar-se que no tenia ganes d'anar a treballar a l'empresa que havia fundat, amb la qual «volia canviar el món».

En comptes d'arronsar-se, Tomás va decidir investigar què havia fallat, i el primer que va descobrir és que les empreses d'èxit tenen una bona cultura empresarial, fundada en uns valors sòlids que orienten l'activitat comercial.

Quan, uns anys més tard, va emprendre el projecte de Cyberclick, Tomás va arribar a la conclusió que calia que tots els membres de l'equip de l'empresa participessin en la definició dels valors.

Les tres divises de Cyberclick són, en anglès, « admire people», « always find a better way» i « be a costumer experience freak». Segons Tomás, aquests lemes signifiquen, respectivament, que «cal ser humil i respectar els altres», que «cal ser creatiu i estar disposat a aprendre coses noves cada dia», i que «cal entendre les necessitats del client i adaptar-s'hi». Perquè tot l'equip de Cyberclick faci seus aquests principis, cada dilluns Tomás demana als seus treballadors que relatin una experiència que hagin viscut la setmana anterior que puguin relacionar amb aquests tres valors, que Tomás també aplica en els processos de selecció.

Després d'explicar com va refundar el seu projecte empresarial, Tomás va desgranar les claus per entendre com seran les empreses del futur, una qüestió que va abordar al llibre Diario de un millennial, publicat el 2019 per Empresa Activa. Segons Tomás, per als joves «el feedback és molt important». A més, les dinàmiques de treball seran cada vegada més organitzades «per projectes i per equip» i els empleats «treballaran les debilitats per reforçar les fortaleses» i, «al cap i a la fi, el més important serà el sentit, el propòsit de l'empresa, què fas per millorar el món».