La companyia Boeing va informar ahir les autoritats d'aviació nord-americans que més de 300 avions dels models 737 NG i 737 MAX tenen peces «fabricades de manera inadequada».

Una de les peces afectades és el mecanisme a la vora davantera de les ales, que modifica les característiques d'ascens i resistència durant enlairaments i aterratges, juntament amb 148 peces d'un proveïdor de Boeing, va assegurar la Direcció Federal d'Aeronàutica (FAA) en un comunicat.

Segons la FAA, en la seva investigació va determinar que hi ha 32 Boeing NG i 33 Boeing MAX afectats als Estats Units. En total, i arreu del món, són «133 NG i 179 MAX» els avions afectats per aquestes peces defectuoses, segons la FAA.

Accidents

Gairebé tots els països del món han prohibit la utilització d'aquest model d'avió, després de dos accidents que han tingut lloc en un període de cinc mesos.

A l'octubre del 2018 un vol de l'aerolínia Lion Air es va estavellar 12 minuts després de l'enlairament a Indonèsia, i va causar la mort dels seus 189 passatgers i tripulants. El 10 de març passat, un vol de la companyia aèria d'Etiòpia es va estavellar sis minuts després de l'enlairament. Van morir-hi 157 persones.

L'aeronàutica nord-americana va anunciar a mitjan maig que havia completat l'actualització del programari i acabat les seves proves corresponents amb 207 vols i més de 360 hores en l'aire. Segons la nota recent de la FAA, «les peces afectades poden ser susceptibles de fallades o esquerdes prematures com a resultat del procés de fabricació inapropiat».