16 de juliol de 2019
16.07.2019

Seat comença a fabricar a la planta del Prat la nova caixa de canvis MQ281

La transmissió serà utilitzada pels automòbils de les marques Seat, Volkswagen, Audi i Skoda

15.07.2019 | 22:44
La nova caixa de canvis MQ281

Seat ha començat a la seva planta de fabricació de components del Prat de Llobregat el procés de producció de la nova caixa de canvis MQ281, que utilitzaran els automòbils de les marques Seat, Volkswagen, Audi i Skoda.

L'empresa espera produir fins a 450.000 unitats anuals d'aquesta caixa de canvis manual de sis velocitats a la fàbrica Seat Components, una de les nou instal·lacions dedicades a la fabricació de transmissions que el Grup Volkswagen té a tot el món, va informar ahir en un comunicat.

El vicepresident de Producció i Logística de Seat, Christian Vollmer, va destacar que la transmissió MQ281 «permetrà reduir tres grams de CO2 per quilòmetre en cada vehicle», i amb la seva incorporació, la fàbrica Seat Components podrà incrementar el sostre de producció fins a les 3.500 unitats diàries.

Amb una plantilla de 1.000 empleats i una superfície de 155.000 metres quadrats, la planta de components de Seat al Prat de Llobregat també fabrica la caixa de canvis MQ200, i en total, té una capacitat de producció de 800.000 caixes de canvis a l'any.

El president del comitè executiu de Volkswagen Group Components, Thomas Schmall, va destacar que l'inici de la producció del MQ281 mostra els avantatges de la nova àrea de Group Components.

D'altra banda, Volkswagen Navarra fabricarà a partir del segon semestre del 2021 un tercer model de la família Polo, basat en la mateixa Plataforma MQB que el Pol i el T-Cross, va informar la direcció de la planta navarresa en una nota.

Segons el membre del Comitè Executiu de la marca Volkswagen responsable de Producció i Logística Andreas Tostmann, Volkswagen Navarra «destaca per la seva gran experiència en la fabricació de cotxes petits i la seva molt bona productivitat». «Ja durant el llançament de la T-Cross la plantilla ha demostrat ser capaç de materialitzar un projecte de vehicle nou amb agilitat i eficiència de costos», va destacar Tostmann.

Pel directiu, «per ser una plataforma comuna podem utilitzar per a aquest model les mateixes matrius i línies de fabricació que per al Pol i el T-Cross. Gràcies a aquestes sinergies podem fabricar aquest nou model a costos competitius».

Per la seva banda, el president de Volkswagen Navarra, Emilio Sáenz, va manifestar que aquesta adjudicació per a un nou model de la família Polo «confirma l'extraordinari treball d'una plantilla compromesa. Amb aquest cotxe addicional podem assegurar a llarg termini la càrrega de treball de la fàbrica i, en conseqüència, el ocupació».

Aquestes fonts van recordar que a la planta de Pamplona es produeixen en l'actualitat el Pol i el Volkswagen T-Cross, de manera que en 2018 es van fabricar 272.272 cotxes, i han recordat que des de 1966 la planta de Navarra ha adquirit una gran experiència en la fabricació de vehicles petits.

El primer Pol va sortir de les seves línies el 1984 i fins avui ja se n'han produït més de 8 milions d'unitats.

Compartir a Twitter
Compartir a Facebook
L'últim El més llegit