16 de juliol de 2019
16.07.2019

Tous va duplicar els beneficis el 2018, arribant als 27,3 milions d'euros

La facturació del grup va ascendir als 396,4 milions

16.07.2019 | 18:45
L'osset de la marca Tous

La marca manresana de joieria i accessoris Tous va obtenir un benefici net consolidat de 27,3 milions d'euros el 2018, un 120% més que l'any 2017, en què s'han registrat diverses despeses extraordinàries que, sense tenir-les en compte, haurien suposat un increment dels guanys del 38%.

La presidenta de Tous, Alba Tous, explica que l'any 2017 no va ser un any "normal", ja que es van registrar bastants fets extraordinaris que van repercutir en l'empresa, com catàstrofes naturals en alguns països de Llatinoamèrica, el tipus de canvi, les elevades inversions realitzades o el procés, que va afectar durant l'últim trimestre del 2017.

No obstant això, "el 2018 no ens han afectat terratrèmols ni inundacions i hem estat més eficaços en els mercats en què som presents", ha afegit Tous.

A tancament de l'any passat, la facturació del grup va arribar als 396,4 milions d'euros, un 4,5% més que l'any anterior, mentre que les vendes dirigides al consumidor final, que inclouen tot allò venut per la marca, sigui en botiga pròpia o a través de franquícies, van pujar a 466 milions d'euros, també un 4,5% més.

El conseller delegat de Tous, Carlos Soler-Duffo, ha assegurat a EFE que 2018 va ser un any "molt bo" i que un benefici de 27,3 milions suposa que l'empresa "va molt bé, és molt sana" i està accelerant la seva rendibilitat.

El passat exercici es va caracteritzar per l'impuls internacional de la marca, que ja opera a 54 països i dos de cada tres establiments són a l'estranger.

Tous, que compta amb un total de 702 botigues, va invertir 55 milions d'euros el 2018, incrementant la inversió un 15% en les àrees d'innovació, marca, construcció i millora de les botigues.

Les vendes en el canal digital van augmentar un 43%, cosa que mostra la "ferma aposta" de l'empresa per la transformació digital, l'omnicanalitat i la flexibilitat del seu servei, han destacat els seus màxims responsables.

En aquest sentit, Tous, que opera en el segment del "luxe assequible", va iniciar l'any passat el comerç electrònic en cinc nous països i ja suma un total de 19 mercats amb vendes digitals.

Així, el canal digital s'ha convertit en el tercer mercat de la companyia en xifres de vendes, darrere d'Espanya i Mèxic i representant un 8% de la facturació total.

Totes les categories de producte de la marca -joieria, rellotgeria, bosses i complements- van registrar creixements, especialment la joieria, les vendes de la qual van augmentar un 4,4% i suposen un 67% del total de la facturació.

La presidenta de Tous ha destacat l'aposta de l'empresa pel talent dels equips locals, que treballen en coordinació amb les oficines centrals de la firma, situades a Manresa (Bages) i Sabadell (Vallès Occidental), en unes instal·lacions de 20.000 metres quadrats i que acullen a més de 700 persones.

La companyia celebrarà el seu centenari el 2020 amb diverses iniciatives que donaran a conèixer el llegat i els projectes de futur de Tous.

Compartir a Twitter
Compartir a Facebook