La manresana Tous va obtenir un benefici net consolidat de 27,3 milions d'euros el 2018, un 120% més que l'any 2017, en què s'han registrat diverses despeses extraordinàries que, sense tenir-les en compte, haurien suposat un increment dels guanys del 38%.

La presidenta de Tous, Alba Tous, explica que el 2017 no va ser un any «normal», ja que es van registrar bastants fets extraordinaris que van repercutir en l'empresa, com catàstrofes naturals en alguns països de Llatinoamèrica, el tipus de canvi, les elevades inversions realitzades o el procés, que va afectar durant l'últim trimestre del 2017. No obstant això, «el 2018 no ens han afectat terratrèmols ni inundacions i hem estat més eficaços en els mercats en què som presents», afegeix Alba Tous.

A tancament de l'any passat, la facturació del grup empresarial manresà va arribar als 396,4 milions d'euros, un 4,5% més que l'any anterior, mentre que les vendes dirigides al consumidor final, que inclouen tot allò venut per la marca, sigui en botiga pròpia o a través de franquícies, van pujar a 466 milions d'euros, també un 4,5% més.

El conseller delegat de Tous, Carlos Soler-Duffo, assegura que el 2018 va ser un any «molt bo» i que un benefici de 27,3 milions suposa que l'empresa «va molt bé, és molt sana» i està accelerant la seva rendibilitat.

El passat exercici es va caracteritzar per l'impuls internacional de la marca, que ja opera a 54 països i dos de cada tres establiments són a l'estranger.

Tous, que compta amb un total de 702 botigues, va invertir 55 milions d'euros el 2018, incrementant la inversió un 15% en les àrees d'innovació, marca, construcció i millora de les botigues.

Les vendes en el canal digital van augmentar un 43%, cosa que mostra la «ferma aposta» de l'empresa per la transformació digital, l'omnicanalitat i la flexibilitat del seu servei, destaquen els seus màxims responsables. En aquest sentit, Tous, que opera en el segment del «luxe assequible», va iniciar l'any passat el comerç electrònic en cinc nous països i ja suma un total de 19 mercats amb vendes digitals. Així, el canal digital s'ha convertit en el tercer mercat de la companyia en xifres de vendes, per darrere d'Espanya i Mèxic i representa ja el 8% de la facturació total.

Totes les categories de producte de la marca -joieria, rellotgeria, bosses i complements- van registrar creixements, especialment la joieria, les vendes de la qual van augmentar un 4,4% i suposen un 67% del total de la facturació.

La presidenta de Tous destaca l'aposta de l'empresa pel talent dels equips locals, que treballen en coordinació amb les oficines centrals de la firma, situades a Manresa i també a Sabadell, en unes instal·lacions de 20.000 metres quadrats i que acullen a més de 700 persones.

La companyia manresana celebrarà el seu centenari el proper 2020 amb diverses iniciatives que donaran a conèixer el llegat i els projectes de futur de Tous.